Siker

Magyar oktatási módszer hódít a világban

Ami annak idején nekünk egy tetris volt, az egy mai kisgyereknek már a tablet vagy az okostelefon. Egyesek pedig nem elégednek meg a felhasználói szintű alkalmazással, és elkezdenek programozni. Így született meg néhány magyar fejében egy programozói képzési rendszer kisiskolásoknak, és így indult világhódító útjára.

A hazai módszer lényege, hogy a tananyag pontosan igazodik a tanulók életkorához, tudásszintjéhez, sőt érdeklődési köréhez is. A felületet a legkönnyebben úgy képzelhetjük el, mint valami virtuális legót, amiből maga a gyerek rakja össze magának, amit szeretne: a gyerekek első programjai színes, digitális építőkockákból születnek, amivel már a legelső órákon saját játékokat képesek fejleszteni. Így gyorsan elsajátítják a programozáshoz szükséges gondolkodásmódot, nincs szükség hosszas elméleti oktatásra.

ridi0808_siker

A gyors sikerélmények után maguk a tanulók kezdenek el érdeklődni a bonyolultabb megoldások – programnyelvek – iránt, ahol még szebb 3D animációkat, még izgalmasabb játékokat, vagy menőbb robotokat tudnak lefejleszteni. Természetesen a sikerélményeken túl a hibák megélésének pozitív módját is megtanulhatják a gyerekek, a pedagógiának így része az is, hogy minden hibából megoldandó feladatok szülessenek. Ebben a folyamatban a tanulók túllendülnek a különböző akadályokon, kitartóbbá válnak, nő az önbizalmuk, javul a problémamegoldó képességük és a kreativitásuk is fejlődik.

ridi0808_siker3

A Logiscool módszer hatékonyságát mutatja, hogy nemzetközi szinten már több mint 19 000 diák iratkozott be a képzésre; ősztől pedig Floridában és Mexikóban is megnyílnak az első oktatóközpontok.

Az oktatási program kidolgozóinak példaképe Észtország és Finnország, ahol már beépítették a programozást az általános iskolai tananyagba is.