Siker

3 szokás, melytől boldogabbak leszünk az új évben

Ha elférne még az életünkben egy kicsivel több öröm, érdemes megvizsgálnunk, mit változtathatunk annak érdekében, hogy elégedettebben éljük a mindennapjainkat.

Abban, hogy hogyan érezzük magunkat, nagyon sok szerepe van hétköznapi szokásainknak, rutinjainknak, gyakran ismételt cselekedeteinknek. Hogyha ezekre odafigyelünk, sokat tehetünk az életminőségünk javításáért.

Kezdjük a napot meditációval

Ha minden reggel szánunk 5-10 percet arra, hogy egy kicsit befelé figyeljünk, és kitisztítsuk az elménket, a nap folyamán sokkal produktívabbak és jobb kedvűek lehetünk. A legklasszikusabb technika az, hogyha figyeljük a légzésünket, és közben tetten érjük elkalandozó gondolatainkat, de bármilyen más módszert is választhatunk: az autogén tréning, a testérzetek figyelése, a különböző jógalégzések is megfelelő alapot adnak a meditatív állapot eléréséhez.

Fotó: iStock.com/Poike

Fotó: iStock.com/Poike

Zárjuk a napot naplóírással

Ahogy a napindító, úgy a napzáró szertartásoknak is jelentősége van. A nap eseményeit, történéseit könnyebben feldolgozhatjuk a naplóírás segítségével, mely abban is segít, hogy jobban rálássunk saját mozgatóinkra, megértsük mások viselkedését, tanuljunk magunkról és tudatosabbá váljunk. Ha nem jut eszünkbe aznap semmi érdekes, akkor írjunk le két dolgot, amiért aznap hálásak lehetünk. Ezzel könnyebben felvehetjük az események fonalát.

Szánjunk több időt a hobbinkra

Hogyha vannak bevált, hangulatjavító tevékenységeink, kár lenne ezekről lemondanunk. Gyakran épp azokra a dolgokra nem jut idő, melyeknek segítségével kikapcsolódhatnánk, feltöltődhetnénk. Fontos, hogy ezeket az elfoglaltságokat is fontosnak tekintsük, és szorítsunk nekik helyet a napi teendőlistában. Sok szempontból megtérül, ha nem hanyagoljuk el saját örömünket.