Siker

5 szuper reggeli trükk, amivel garantáltan jobban kezdjük a napot

Az, ahogyan felébredünk, ahogyan indítjuk a napunkat – mindannyiunknak kialakul egy bizonyos reggeli rutinja, amit önkéntelenül is követünk, hogy minél zökkenőmentesebbek legyenek a reggelek. S hogy jól indul-e ettől a napunk? Lelkünk rajta, ezt csak mi tudjuk eldönteni. És indulhatna jobban? Nos, talán igen, de mindenképp érdemes tenni érte. Íme 5 szuper reggeli trükk, amivel garantáltan jobban kezdjük a napot.

Mellőzzük a technikát

Vagyis ne az legyen az első, de még a második dolog se, hogy a telefonunk után nyúlunk ébredés után. Halasszuk ezt minél későbbre, a legjobb az lenne, ha csak a munkahelyünkön vennénk elő először a telefont vagy kapcsolnánk be a laptopot. A monitor és a kijelző kék fénye ugyanis zavaró lehet a szervezetünknek.

Fotó: Pexels/ Bruce Mars

Fotó: Pexels/ Bruce Mars

Ugráljunk, mint a verebek

Egy felmérés szerint ugyanis már néhány helyben ugrástól is dopamin szabadulhat fel a szervezetünkben, amitől pedig jobb lehet a hangulatunk. Valójában azonban bármilyen mozgásfajtát választunk, attól jobb lesz a kedvünk. Például nyújtsunk vagy jógázzunk egy kicsit, hogy felébredjen a testünk.

Zuhanyozzunk hideg vízzel

Télen talán kevésbé esik jól, bár ha meleg van a lakásban, bevállalhatjuk. De talán az is elég, ha hideg vízzel mossuk meg az arcunkat. Felébredünk tőle, beindítja a vérkeringést, a nyirokrendszer működését. Csökkentheti a stresszt és a depresszió jeleit. Egyszerűen felébredünk tőle.

Reggelizzünk

Kezdjük a napot bőséges és tápláló reggelivel. Keljünk úgy, hogy legyen időnk nyugodtan enni. Ne rohanjunk, ne menet közben kapjunk be néhány falatot. Sőt, ha kávézunk, még arra is legyen időnk, hogy azt nyugodtan elkortyolgathassuk.

Tervezzük meg a napunkat

Gondoljuk végig, hogy milyen teendők várnak ránk aznap. Rangsoroljuk azokat, a legfontosabbakra mindenképp szakítsunk időt. Ha tudjuk, hogy mit mikor fogunk csinálni, nyugodtabban kezdhetjük a napunkat.