Siker

Így erősíthetjük az önbizalmunkat 9 lépésben a tudomány segítségével

A gondolataink hatnak ránk, jobban, mint hinnénk. Előfordul, hogy kívülről úgy tűnik, minden rendben van velünk, és így is érezzük, viszont valamiért mégsem vagyunk jól, valami mégsincs egyensúlyban bennünk. A szakemberek szerint az önbizalom híján lehetünk, valószínűleg azért érezzük kényelmetlenül magunkat. Nem hisszük el, nem tudjuk elhinni, hogy valóban minden jó lehet körülöttünk, mert nem bízunk önmagunkban. Segíthetünk ezen a helyzeten: így erősíthetjük az önbizalmunkat 9 lépésben a tudomány segítségével.

Sport, sport, sport

Kutatások bizonyították, hogy a rendszeres testmozgás önbizalmat ad. Egészségesebbnek, fittebbnek, energikusabbnak érezhetjük tőle magunkat, ami magabiztosságot nyújthat a számunkra. Nem beszélve arról, hogy az edzések révén az alakunk is formálódik, csinoabbak leszünk, amitől még jobban nőhet az önbizalmunk.

Felkészülés

Ha tudjuk, hogy mi várhat ránk, milyen helyzetekbe kerülhetünk a nap folyamán a munkahelyünkön, de akár a magánéletünkben is, készüljünk fel egy kicsit. Válaszokkal, reakciókkal – így ha megtörténik a dolog, könnyedebben, magabiztosabban válaszolhatunk.

Javítsunk a testtartásunkon

Húzzuk ki magunkat. Ne takarjuk el a testünket, ne görnyedjünk a gép előtt, vagy amikor másokkal beszélgetünk. Legyen a testbeszédünk nyitott, befogadó, keressük a szemkontaktust.

Fotó: Freepik/chevanon

Fotó: Freepik/chevanon

Szeressük önmagunkat

Fogadjuk el a külső és a belső tudlajodnságainkat úgy, ahogy vannak, a hibáinkkal együtt. Koncentráljunk a pozitív dolgokra, az előnyeinkre és az erősségeinkre.

Emlékezzünk a magabiztos önmagunkra

Bizonyára volt már olyan helyzet az életünkben, amikor magabiztosnak éreztük magunkat. Idézzük fel az egyik ilyen pillanatot minél többször, de főleg akkor, amikor szükségünk van egy kis önbizalomra. Az agyunkban megjelenő képek és érzések kihathatnak a jelenlegi viselkedésünkre, minél hosszabb ideig gondolunk rá, annál valóságosabbnak fogjuk érezni.

Mosolyogjunk

Tudományosan bizonyított tény ugyanis, hogy az egészséges, őszinte mosollyal rendelkező emberek nagyobb önbizalommal rendelkeznek, mint a többiek. Vagyis fordítsunk nagyobb figyelmet a szájhigiéniánkra és mutassuk meg mindenkinek, milyen gyönyörű a mosolyunk.

Válasszunk illatot

Ha szeretünk parfümöt fújni magunkra, keressünk egy olyan illatot, amitől magabiztosabbnak érezzük magunkat. De akár az illóolajok vagy szappanok között is kutakodhatunk. A lényeg, hogy az agyunkra pozitív hatással legyen. Nem kell sokat használni belőle, éppen csak annyit, hogy megérezzük.

Sminkeljünk

Sokan már attól magabiztosabbnak érzik magukat, ha egy kis szájfényt csennek az ajkaikra. Másoknak ennél többre is szükségük lehet. Ha úgy érezzük, hogy a smink meghozza az önbizalmunkat, tegyünk egy kis festéket a szempillánkra. De figyeljünk a mértékre, ne essünk túlzásba!

Vizualizációs gyakorlatok

Képzeljük el magunkat sikeresnek, boldognak, magabiztosnak, minden részletre kitérően, hogy valóban hiteles legyen, mintha a képzelet már valóság lenne. Az elme ugyanis nem ismeri a különbséget a valóság és a képzelet között – ha elhisszük, hogy magabiztosak vagyunk, akkor azokká is válhatunk.