Siker

3 egyszerű gyakorlat, hogy jobban átélhessük a hálát és az együttérzést

Azt mondják a szakemberek, hogy a kiegyensúlyozott és boldog élet egyik fontos része, hogy hálát adjunk mindenünkért, amink csak van. Az életünkben előforduló legkisebb dolgokért is, amik egyébként talán fel sem tűnnének. Az ünnepek közeledtével azonban kicsit könnyebb lehet a helyzet, ha arra gondolunk, hogy miért vagyunk hálásak a szeretteinkkel, a családunkkal kapcsolatban. A másokkal való együttérzés még érzékenyebbé, teljesebbé teheti a mindennapjainkat. Íme 3 egyszerű gyakorlat, hogy jobban átélhessük a hálát és az együttérzést.

Csak egy kicsit kellene jobban figyelnünk önmagunkra és a körülöttünk lévő dolgora, hogy felfedezzük, milyen sok mindenért adhatunk hálát nap mint nap – állítják a szakemberek. A hála megélése, átérzése közelebb vihet bennünket ahhoz, hogy kiegyensúlyozottabbak, boldogabbak legyünk a mindennapjaink során. Viszont olykor igen nehéz elkezdeni vagy gyakorolni – a rohanó idő és a stressz ellenünk dolgozik. Íme egy kis segítség: 3 egyszerű gyakorlat, hogy jobban átélhessük a hálát és az együttérzést.

Forrás: Unsplash / Rodolfo Sanches Carvalho

Forrás: Unsplash / Rodolfo Sanches Carvalho

Gyűjtsük össze, írjunk listát

Az elején talán érdemes valóban papírra vetni, hogy miért vagyunk hálásak. Elalvás előtt gondoljuk végig a napunkat, vagy kutassunk az egyes családtagokkal kapcsolatos emlékeink között és gyűjtsünk össze olyan dolgokat, amikért hálásak lehetünk vele kapcsolatban. Ugyanígy gondoljuk végig, hogy együttérzünk-e vele, meg tudjuk-e érteni a helyzetét. A hálával kevert szeretet hatására az alvásunk is édesebb lehet.

Egy perc szünet

Ugyancsak egyszerű és a nap bármely szakában elvégezhető gyakorlat, ha időnként megállunk egy percre és végiggondoljuk, hogy a megelőző percekben, pillanatokban mi történt, és megkeressük azt a pontot, akármilyen kicsi is, amiért hálásak lehetünk. Ezt megtehetjük egy kellemetlen helyzet kialakulása után is. Kényszerítsük magunkat arra, hogy találjunk benne valami jót, meglássuk a helyzet napos oldalát.

Mondjuk ki hangosan: „köszönöm”

A nap folyamán sok emberrel találkozunk, sok mindenkivel kerülünk hosszabb-rövidebb időre kapcsolatba. Ha aktuális, ha helyénvaló, nézzünk a szemükbe és mondjuk ki hangosan és őszintén: „köszönöm”. Ez nekünk és a másik személynek is jól fog esni, jobb lehet tőle a közérzetünk.