Siker

Gondoskodjunk önmagunkról ennek a 7 lépésnek a segítségével

Az öngondoskodás fontos, hiszen a fizikai és a mentális egészségünknek is sokat jelent, ha megfelelő mennyiségű és minőségű időt szakítunk önmagunkra. Hogy kinek mi érinti meg a lelkét, mitől töltődik fel és telítődik új energiával, az változó. Viszont vannak olyan tevékenységek, amelyek általában sokat segíthetnek abban, hogy jobban, kiegyensúlyozottabbnak érezzük magunkat. Íme ezek közül néhány: gondoskodjunk önmagunkról ennek a 7 lépésnek a segítségével.

Az öngondoskodást beiktathatjuk a napi szokásaink közé, de arra figyeljünk, hogy legyünk tudatosan jelen, amikor pihenünk, kikapcsolódunk, önmagunkkal foglalkozunk, különben az is csak valami kötelező programmá válik. Élvezzük a perceket, amiket önmagunkra fordítunk. Lehet, hogy már most is vannak ilyen szokásaink, benne van a napi rutinunkban, csak éppen nem vettük komolyan, nem csináltuk szívvel, lélekkel. Pedig fontos, hogy élvezzük ezeket a pillanatokat, erőt és energiát merítsünk belőlük nap mint nap.

1. Keressünk egy hobbit

Ha esetleg még nincs egy. Nem baj, ha naponta csak 15–20 percünk jut arra, hogy ezzel foglalkozzunk, a fontos, hogy csináljunk valamit minden nap, amiben örömünket leljük, amit szeretünk.

unsplash.com/Priscilla Du Preez

Fotó: unsplash.com/Priscilla Du Preez

2. Keressük a kedves embereket

Egyesek igencsak meg tudják keseríteni mások életét – ha lehet, őket inkább kerüljük el, és keressünk olyan embereket, akiket kedvelünk, akik táraságában új erőre kapunk.

3. Tartsunk ebédszünetet

Egyébként is jár, ennek ellenére sokan hajlamosak ebben az időszakban is inkább dolgozni. Pedig az ebédszünet, egy kis pihenés, nyugodt étkezés sokat számít – egy kicsit kizökkenhetünk a munkából, beszélgethetünk a munkatársakkal, felfrissülhetünk tőle.

4. Együnk valami finomat

Akár ebédre, akár vacsorára – lepjük meg magunkat valami finomsággal, de lehet ez egy munka utáni jutalomsüti is. Ha szeretjük a hasunkat, ne fosszuk meg magunkat ettől az élvezettől, sőt, élvezzünk minden falatot az utolsóig.

5. Öltözködjünk csinosan

Persze, úgyis mindenki tudja, hogy hogy nézünk ki, milyenek vagyunk, de miért kellene ezért már kevésbé figyelni a külsőnkre? Vegyük fel a kedvenc ruhadarabjainkat, lépjünk csinosan az utcára, menjünk csinosan dolgozni. Ha úgy érezzük, jól nézünk ki, a lelkünk is jobban érezheti magát.

6. Feküdjünk le időben

Rengeteg oka lehet, amiért képtelenek vagyunk korán lefeküdni, de próbáljuk meg rászoktatni magunkat, még ha kis lépésekben is. A minőségi és megfelelő mennyiségű alvás ugyanis fontos ahhoz, hogy kiegyensúlyozottak legyünk fizikailag és mentálisan.

7. Sportoljunk rendszeresen

Az edzéseknek rengeteg egészségügyi előnyük lehet. Találjuk meg a számunkra legkedvesebb, legtesthezállóbb sportot és űzzük azt rendszeresen. Nemcsak a testünk, de a lelkünk is hálás lesz érte.