Siker

4 módszer, hogy jobban érezzük magunkat a munkahelyünkön

Akár szeretjük a munkánkat, akár nem, időnként fizikailag és szellemileg is megterhelő lehet, hogy sokáig ugyanazt a tevékenységet végezzük. Néhány egyszerű trükkel azonban könnyebben átvészeljük a kedvetlen napokat is.

Olykor még a leglelkesebb munkaerőt is elhagyja a motivációja, arról nem is beszélve, aki nincs túlságosan oda a munkájáért. Mit tehetünk, ha úrrá lesz rajtunk a fásultság? Lássuk!

Motiváló zenelista

A zene a legegészségesebb tudatmódosító szer, segítségével a kívánt hangulatba hozhatjuk magunkat. A zene oldja a stresszt, segít a koncentrációban, és változtat a hozzáállásunkon. A kutatások szerint azok az atléták, akik motivációs zenét hallgattak, több kockázatot vállaltak. Egy-egy jó kis számlista nekünk is segíthet abban, hogy kreatívak legyünk, és új ötleteink támadjanak.

Fotó: iStock.com/g-stockstudio

Fotó: iStock.com/g-stockstudio

Tegyük kellemessé az asztalunkat

Még ha kicsi is a saját helyünk a munkahelyen, tehetünk azért, hogy kellemes hangulatú legyen. Dekorációnak válasszunk olyan tárgyakat, melyek jókedvre derítenek. Egy növényke, néhány családi fotó, vidám, színes, játékos irodai kellékek, és máris jobb szívvel és nyitottabb elmével fogunk a munkához.

Cseréljük le a széket

Nem túlságosan egészséges egész nap egy helyben ülni, sem az alakunknak, sem az egészségünknek, de még a hatékonyságunknak sem tesz jót. Próbáljunk ki különböző ülőalkalmatosságokat: például óriáslabdát, térdelőszéket.

Tényleg tartsunk ebédszünetet

Nem érdemes kihagynunk az ebédszünetet akkor sem, ha sok a munkánk és spórolni szeretnénk az idővel. A kutatások szerint ugyanis a szünetek növelik a hatékonyságot és segítenek fókuszálni. Ebédszünetben megpihenhetünk, feltöltődhetünk, mozoghatunk egy kicsit, és az időt is jobban tagolhatjuk, ha van, ami kettéosztja a napot.