Siker

Hogyan építsünk vállalkozást a meglévő tudásunkra?

Bármikor kerülhetünk olyan élethelyzetbe, amelyben jól jön, ha mozgósítani tudjuk a már meglévő tudásunkat, és profittá tudjuk fordítani a tapasztalatainkat.

Mindenki rendelkezik olyan képességekkel, tapasztalatokkal, amelyekkel mások hasznára lehet. Talán ez a tudás a szakmánkhoz kötődik, talán nem. A lényeg, hogy ha vállalkozást szeretnénk indítani, meg kell találnunk azokat, akiknek pont ránk van szüksége. De mégis hogyan? Ehhez adunk néhány ötletet.

Mi az, amiben jók vagyunk?

Először is fogalmazzuk meg, mi az, amiben jók vagyunk. Persze, nem árt, hogy ha ezt a valamit örömmel is végezzük. Talán értünk a gyerekek nyelvén, jól főzünk, nagyszerűen mesélünk vagy épp otthon vagyunk a számok világában. Döntsük el, melyik az a tevékenység – vagy akár több tevékenység közös metszete –, amellyel foglalkozni szeretnénk, majd gondolkodjunk azon, milyen termék vagy szolgáltatás készülhetne ebből a tevékenységből.

Fotó: iStock.com/StockRocket

Fotó: iStock.com/StockRocket

Találjunk szűk keresztmetszetet

Legyünk minél konkrétabbak a terméket, illetve szolgáltatást illetően. Fókuszáljunk minél szűkebb területre az adott szakmán vagy tevékenységen belül. Gondolkodhatunk azon, milyen sajátos látószögből nézhetjük az adott témát: például ha varrótanfolyamot szeretnénk indítani, határozzuk meg, mit varrunk, és kiket várunk.

Kezdjünk kisebb célközönséggel

Ezzel el is jutottunk a célközönség témájához. A vevőkör megcélzásánál fontos szempont, hogy ne akarjunk mindenkit megnyerni. Inkább törekedjünk rá, hogy kisebb közösséget hozzunk létre, amelynek tagjaival például azonos az érdeklődési körünk, vagy akik ugyanazzal a problémával küzdenek, amelyet mi sikerrel megoldottunk. Ezeken a kapcsolatokon keresztül aztán el tudunk indulni.