Siker

4 szokás a szellemi erőnlétért 40 felett

Néhány apró szokással csodákat tehetünk az életünkben. Mindössze napi néhány perc is sokat segíthet a kognitív teljesítményünk megőrzésében.

Az idő előrehaladtával, ha csak kicsit is, de talán azt vesszük észre, hogy nehezebben oldunk meg szellemi feladatokat, nehezebben koncentrálunk. Ennek oka lehet a kimerültség is, illetve a korral járó szellemi lassulás. Mindezt azonban megelőzhetjük, ha időben elkezdünk figyelni magunkra.

Gyakoroljuk a kézírást

Egyre kevesebbet írunk kézzel, pedig ez a gyakorlat segít abban, hogy az agyunk rugalmas maradjon. A kézírás során tovább kell fejben tartanunk a gondolatmenetet, emellett a kezünk is nagyobb koordinációt igényel, mindez pedig nagyszerű edzést jelent az agynak. Az írásban összeköthetjük a kellemest a hasznossal, hogyha feladataink közül, amit lehet, kézírással végezzük.

unsplash.com/Neonbrand

unsplash.com/Neonbrand

Kézcsere

Még mindig a kéznél maradva: szintén nagyszerű agytorna, hogyha szokásos teendőinket a másik kezünkkel végezzük, mint amellyel megszoktuk. Persze, itt olyan kisebb dolgokra gondolunk, mint például a fogmoság, evés, ajtónyitás, kávékészítés vagy akár az írás.

Üljünk egyenesen

Ez igazán apróságnak tűnhet, de szoros összefüggés van a gondolkodásunk és a testtartásunk között. A helyes tartással nemcsak a testünk egészségét őrizhetjük meg, hanem jobban tudjuk kezelni a stresszhelyzeteket, és jobban tudunk koncentrálni is. Ha egyenes a hátunk, több oxigén jut a tüdőnkbe, és gyorsabban áramlik a vér az agyba.

Együnk magnéziumot

A magnézium az agy egyik legfontosabb tápanyaga: segíti a tanulást és erősíti a memóriafunkciókat, az idegrendszert. Érdemes elsősorban természetes forrásokból fedeznünk a magnéziumszükségletünket, mint például a mandula, kesudió, spenót, datolya, szója, lencse.