Siker

3 mód, mellyel legyőzhetjük a szellemi fáradtságot a hétköznapi teendők közben

Ha gyakran fáradtnak, kimerültnek érezzük magunkat, akkor érdemes egy kicsit kiszakadnunk a jól megszokott rutinokból, és bevetnünk a következő apró trükköket, hogy felfrissüljünk.

A hétköznapokban általában túl sok inger ér minket, számtalan dologra kell figyelnünk, és hajlamosak lehetünk belesüppedni olyan rutinokba, melyek csak viszik az energiánkat, de nem hagynak lehetőséget a feltöltődésre. Ha változtatni szeretnénk, ehhez elsősorban a figyelmünkre van szükség, és arra, hogy tudatosan irányítsuk azt. A szellemi fáradtságon sokat enyhíthet, ha elkezdünk azokra a dolgokra figyelni, melyeknek addig nem tulajdonítottunk jelentőséget.

Figyeljük meg a légzésünket

Napközben időnként álljunk meg egy-egy percre, és figyeljük meg a légzésünket. Bármikor megtehetjük ezt, amikor van néhány szabad percünk, a mosdóban, vagy otthon, lefekvés előtt, amikor időnk engedi. A légzésből emellett energiát is nyerhetünk, segítségével kitisztíthatjuk a gondolatainkat, és a koncentrációhoz is hozzájárulhat. Amikor fesztültek, frusztráltak vagyunk, szorongunk, akkor hajlamosak lehetünk visszatartani a levegőt, vagy felszínesen, csak kicsiket lélegezni. Segíthet megnyugodnunk, ha ilyenkor tudatosan veszünk néhány mély lélegzetet.

unsplash.com/Eli Defaria

unsplash.com/Eli Defaria

Élvezzük az ételünket

Az étkezések szintén jó alkalmat teremtenek arra, hogy kicsit kikapcsolódjunk és feltöltődjünk. Hozzuk ki ezekből a szünetekből a legtöbbet: adjuk meg a módját, menjünk a szabadba enni, inni. Ha csak egy alma elrágcsálásáról vagy egy üdítőről van is szó, érdemes szertartássá tennünk az étkezést, ami kiszakít a feladatok és teendők sorából.

Mozgassuk meg a testünket

A testmozgás alatt nem csak a komoly sportot vagy a tornaórát érthetjük. Napközben is rendszeresen szánhatunk időt arra, hogy megmozgassuk a testrészeinket: a tömegközlekedés helyett sétálhatunk egy-egy megállót, végezhetünk nyújtógyakorlatokat, és tornázhatunk reggel, este akár otthon is.