Siker

7 tipp, hogy gyakoroljuk a tudatos jelenlétet munka közben

A mindfulness manapság divatos kifejezés, magyarul tudatos jelenlétként szoktuk emlegetni. Vagyis ez az a jelenség, amikor a figyelmünket tudatosan és ítélkezésmentesen a jelen pillanatra fordítjuk. Mutatunk 7 szuper tippet, hogyan gyakoroljuk a tudatos jelenlétet munka közben.

Az egész napos rohanás és stressz miatt gyakran fel sem fogjuk, mi történik velünk vagy körülöttünk, egyszerűen csak eltelik a nap, és közben nem tudjuk, miért nem érezzük jól magunkat, miért vagyunk idegesek, feszültek. Fontos lenne, hogy olykor kikapcsoljunk munka közben is, gyakoroljuk a mindfulnesst, vagyis a tudatos jelenlétet – ez nemcsak abban segíthet, hogy nyugodtabbak legyünk, hanem javíthatja a figyelmet, a hatékonyságunkat és a memóriánkat, valamint a szociális kapcsolatainkra is jó hatással lehet.

Kezdjük öt perc szünettel

Általános tévhit, hogy a meditációnak, a kikapcsolódásnak mindenképpen hosszan kell tartania. Olykor akár 5 perc is elegendő lehet, főleg munka közben, amikor egyébként sincs többre időnk. Csukjuk be a szemünket, figyeljünk a mély légzésre, a levegő útjára a szervezetünkben.

Fotó: iStock.com/francescoch

Fotó: iStock.com/francescoch

Öt perc szünet a stresszes helyzetekben

Míg eleinte valószínűleg csak néha jut majd eszünkbe a meditációs öt perc, addig törekedjünk arra, hogy bármilyen stresszes helyzetben eszünkbe jusson alkalmazni a gyakorlatot.

Legyünk következetesek

Vagyis valóban ne feledkezzünk meg arról, hogy rendszeresen meditáljunk. Ha eleinte nem is tartunk mindennap ilyen kisebb szüneteket, próbáljuk meg elérni hogy rendszeresen csináljuk, és valóban következetesen a stresszes helyzetekben elvégezzük.

Jelöljük be a naptárunkban

Akár egy emlékeztetőt is beállíthatunk a telefonunkban, vagy csak írjuk be a naptárunkba, amit munka közben használunk – így nem feledkezünk meg róla. Ha eljött az ideje, ne sajnáljuk rá azt az 5 percet.

Legyen meg a helye

Ha az asztalunknál nem tudjuk elvégezni, mert túl nagy a nyüzsgés, keressünk a munkahelyünkön egy csendesebb helyet – a legjobb, ha a friss levegőn vagyunk ebben az 5 percben. Lehet, hogy nem találjuk meg elsőre a legjobb helyet, de ne adjuk fel.

Hívjunk másokat is

A csapat is hatékonyabban működhet, ha annak tagjai is megnyugszanak – ennek érdekében elhívhatjuk őket is egy csendes öt percre meditálni.

Kérjünk vezetői segítséget

Ha van rá módunk, akár a vezetőnk segítségét is kérhetjük, hogy teremtsen alkalmat és lehetőséget arra, hogy kisebb csoportban meditálhassunk. Ha erre nincs lehetőség, legalább a saját 5 percünket beszéljük meg vele – biztos megérti, hogy mindenkinek szüksége van a feltöltődésre munka közben is.