Siker

Így dobjuk fel a vállalkozásunkat bloggal

Masszőr, kozmetikus, fodrász, magántanár, pszichológus... kezdő, pályamódosító és öregróka. Mi a közös bennük? Bármelyiküknek hasznára válik, ha szakmai blogot indít, amely segít megismerni személyüket, tevékenységüket, ezáltal új klienseket hoz. Jó, de hogyan? Segítünk.

1. Mindenki és bárki indíthat blogot…

….és nem is árt, ha megteszi. Ha több ezres olvasói bázisa nem is mindenkinek lesz, a blog remek terápia (témakutatás, írás és szerkesztés közben érti meg a legtöbb dolgot az ember) és nagyszerű kapcsolattartási lehetőség az ismerősökkel, illetve a hasonló gondolkozású emberekkel. Emellett remek marketingeszköz, legyél akár ingatlanos, akár masszőr, médiamunkások számára pedig gyakorlatilag kötelező portfólió, ami nélkül nem érdemes színre lépni a szakmában.

Fotó: unsplash.com/Rawpixel

Fotó: unsplash.com/Rawpixel

2. Olyan témát válassz, ami a szenvedélyed, sőt: a mániád

Felejtsd el, mik a divatos topikok a szakmán belül, mi hoz sok kattintást, honnan remélhetsz hirdetőket. A profikkal és a nagy médiacégekkel ezen a téren úgysem tudod felvenni a versenyt. Van viszont egy terület, ami bloggerként is sokat hoz a konyhára: ez pedig az, ami a legjobban érdekel a világon. Ez lehet az online játék, a szépségápolási termékek világa, a politika… a lényeg, hogy a téma a szenvedélyed legyen, mert csak így tudsz igazán sokat adni másoknak anélkül, hogy napi 8–10 órában dolgoznál a blogon.

3. Hasznos, ha az egyéni hang és nézőpont a kezdetektől ott van

Egyáltalán nem baj, ha más vagy, mint a többiek: sőt, épp az a jó. Az emberek szeretik az egyéniségeket, a tökéletlenségeket, az esendőséget, mindezt ne szégyelld megmutatni. Vállald magad, vidd be a személyiségedet egy egyszerű szempillaspiráltesztbe is: a blog lényege épp ez a fajta személyesség, ami a szakértelmen keresztül is átragyog. Ha befektetési tanácsadó vagy, akkor is ossz meg bátran személyes tapasztalatokat, történeteket, ez mindig hitelt ad az elmondottaknak, és segít az olvasóknak abban, hogy jobban kötődjenek a bloghoz.

4. Ne borulj ki, ha (méltatlan) támadás ér

Minél szélesebb közönség számára írsz, annál nagyobb a valószínűsége annak, hogy lesznek, akik nem értenek veled egyet, sőt, mindezt még csak kulturált módon kifejezni sem képesek. Az online jelenléthez elengedhetetlen a vastagabb bőr, hiszen nem egyszer, de nem is kétszer küldenek majd el melegebb éghajlatra zabot hegyezni.

5. Tarts ki, a jó isten szerelmére, tarts ki

A leggyakoribb probléma az, hogy az első néhány bejegyzés, esetleg hét sikertelensége után a friss bloggerek feladják a próbálkozást, és csalódottan hallgatnak. A siker kulcsa pedig épp a kitartás: a megfelelő bázis felépítéséhez idő kell, és természetesen folyamatos, figyelmes munka. Nagyjából egy év után látja a többség az első eredményeket (persze van, aki ennél előbb), viszont addig is rengeteget tanulsz, fejlődsz, tapasztalsz, és néhány fontos új kapu is megnyílhat előtted most, hogy kiléptél a homályból a fényre.

Sok sikert hozzá!