1. Mindenki és bárki indíthat blogot…
….és nem is árt, ha megteszi. Ha több ezres olvasói bázisa nem is mindenkinek lesz, a blog remek terápia (témakutatás, írás és szerkesztés közben érti meg a legtöbb dolgot az ember) és nagyszerű kapcsolattartási lehetőség az ismerősökkel, illetve a hasonló gondolkozású emberekkel. Emellett remek marketingeszköz, legyél akár ingatlanos, akár masszőr, médiamunkások számára pedig gyakorlatilag kötelező portfólió, ami nélkül nem érdemes színre lépni a szakmában.
Fotó: unsplash.com/Rawpixel
2. Olyan témát válassz, ami a szenvedélyed, sőt: a mániád
Felejtsd el, mik a divatos topikok a szakmán belül, mi hoz sok kattintást, honnan remélhetsz hirdetőket. A profikkal és a nagy médiacégekkel ezen a téren úgysem tudod felvenni a versenyt. Van viszont egy terület, ami bloggerként is sokat hoz a konyhára: ez pedig az, ami a legjobban érdekel a világon. Ez lehet az online játék, a szépségápolási termékek világa, a politika… a lényeg, hogy a téma a szenvedélyed legyen, mert csak így tudsz igazán sokat adni másoknak anélkül, hogy napi 8–10 órában dolgoznál a blogon.
3. Hasznos, ha az egyéni hang és nézőpont a kezdetektől ott van
Egyáltalán nem baj, ha más vagy, mint a többiek: sőt, épp az a jó. Az emberek szeretik az egyéniségeket, a tökéletlenségeket, az esendőséget, mindezt ne szégyelld megmutatni. Vállald magad, vidd be a személyiségedet egy egyszerű szempillaspiráltesztbe is: a blog lényege épp ez a fajta személyesség, ami a szakértelmen keresztül is átragyog. Ha befektetési tanácsadó vagy, akkor is ossz meg bátran személyes tapasztalatokat, történeteket, ez mindig hitelt ad az elmondottaknak, és segít az olvasóknak abban, hogy jobban kötődjenek a bloghoz.
4. Ne borulj ki, ha (méltatlan) támadás ér
Minél szélesebb közönség számára írsz, annál nagyobb a valószínűsége annak, hogy lesznek, akik nem értenek veled egyet, sőt, mindezt még csak kulturált módon kifejezni sem képesek. Az online jelenléthez elengedhetetlen a vastagabb bőr, hiszen nem egyszer, de nem is kétszer küldenek majd el melegebb éghajlatra zabot hegyezni.
5. Tarts ki, a jó isten szerelmére, tarts ki
A leggyakoribb probléma az, hogy az első néhány bejegyzés, esetleg hét sikertelensége után a friss bloggerek feladják a próbálkozást, és csalódottan hallgatnak. A siker kulcsa pedig épp a kitartás: a megfelelő bázis felépítéséhez idő kell, és természetesen folyamatos, figyelmes munka. Nagyjából egy év után látja a többség az első eredményeket (persze van, aki ennél előbb), viszont addig is rengeteget tanulsz, fejlődsz, tapasztalsz, és néhány fontos új kapu is megnyílhat előtted most, hogy kiléptél a homályból a fényre.
Sok sikert hozzá!