Siker

Mit tegyünk, ha nincs szabadságunk nyáron?

Nem mindegyik munkahelyen adják ki nyáron a szabadságot, ezért sokaknak maximum a hétvégék jutnak, egy-egy ellopott péntekkel vagy hétfővel megspékelve. De így is jól érezhetjük magunkat!

Miközben egyetlen nagy kéthetes vagy egyhetes családi utazást sokan nem tudnak kigazdálkodni, sok kisebbet, ráadásul belföldön már annál inkább. Ha ügyesen szervezünk, akkor több élményt zsúfolhatunk bele a minivakációinkba, mint amennyit egy nagyobb alatt élnénk át. Ehhez persze arra is szükség van, hogy időben le tudjuk tenni a munkát, nemcsak fizikai, de lelki értelemben is, és hamar át tudjunk kapcsolni pihenő üzemmódba. Ehhez mondjuk egy-két hét alatt van időnk, de ha szorongatóan közel van a hétfő, sokan nehezen kapcsolnak ki. Pedig muszáj, ha egészségesek akarunk maradni testben és lélekben egyaránt.

Kapcsoljuk ki a telefont

A tökéletes minivakációkhoz arra van szükség, hogy ha nem dolgozunk, akkor tényleg ne is csináljunk semmit, ami a munkához kötődik. A „csak még megválaszolom az e-mailjeimet” csúnya kifogás, és nem szabad megengedni magunknak. Ha nyaralunk, akkor nyaralunk, ne intézzünk üzleti ügyeket, ne építsünk kapcsolatokat, ne viselkedjünk tökéletesen, ne lógjunk se a napi – és elborzasztó – híreken, se az e-mailjeinken. Tegyük el a telefont, és élvezzük a természetet, a városok kulturális gazdagságát, csodálkozzunk rá az épületekre, sétáljunk, túrázzunk, olvassunk egy jó regényt, sportoljunk, játsszunk, töltsünk időt a családdal.

Fotó: iStock.com/seb_ra

Jobb sok kicsi, mint egy sem

A minivakációkkal persze az a baj, hogy mire beleéljük magunkat és lazítunk, már mehetünk is haza a mókuskerekünkbe. Ám két választásunk van: vagy sajnáljuk emiatt magunkat, és akkor már nem is csinálunk semmit, vagy elkezdünk szervezkedni, hogy minél többször léphessünk ki a mindennapok körforgásából egy kis pihenésre. Látogassuk végig hétvégente a nemzeti parkokat, vadasparkokat, tavakat, vízeséseket, élményfürdőket, sportpályákat, hazánk ismertebb várait, menjünk színházba, koncertre, fürdeni, rengeteg lehetőségünk van szinte az ország minden pontján. Ráadásul egy-két napra sokkal könnyebben szerzünk szállást barátoknál, ismerősöknél, de akár a zsúfoltabb, nagyobb szálláshelyeken is kiügyeskedhetünk magunknak valamit. A kis vendégházak, falusi kiadó lakrészek pont pár napra elegendők, tehát ha a hivatalos oldalakon nem bukkanunk mondjuk Balaton-parti szabad hotelszobára, nézzünk körül a városok szélein, a környező falvakban, mert ott néhány napra szinte mindig van valami kiadó. Ha vagányak vagyunk, akár a kempingezést is kipróbálhatjuk akármelyik tó partján vagy hegy tetején. A főbb túraútvonalak mentén nagyszerű és olcsó szálláslehetőségeket kínálnak, illetve a kempingezőknek fürdőszobahasználatot.

Fotó: iStock.com/jacoblund

Ha a városból sem tudunk kiszabadulni

Nem kell kétségbeesnünk akkor sem, ha nem engedhetünk meg magunknak még egy belföldi kirándulást sem. A lakhelyünk felfedezése is járhat örömteli nyári élményekkel. Menjünk ki a parkba, és rendezzünk pokrócos pikniket! Ha van medencénk és grillsütőnk, de legalább egy tűzrakó helyünk, akkor hívjuk át a barátokat, a gyerek ismerőseit, tegyünk fel zenét, és csapjunk egy igazi nyári partit! Menjünk el végre úszni az uszodába, vagy futni egy jót! Egy nagyszülői vagy más rokonlátogatás is beleférhet, ahol lazíthatunk, feltöltődhetünk, beszélgethetünk, bográcsozhatunk együtt. Ha budapestiek vagyunk, akkor rengeteg múzeum, színházi előadás, koncert idézheti fel a nyári hangulatot, de elmehetünk egy olyan zöld részbe is, ahol eddig még sosem jártunk. Kalandozni, felfedezni, nevetni, játszani és végre valami teljesen mással foglalkozni, mint a napi rutin és munka mindenhol felbecsülhetetlen.