A pozitív gondolkodás egyáltalán nem azt jelenti, hogy elnyomjuk magunkban a problémákat, és csak az élet pozitív aspektusaira koncentrálunk. Sokkal inkább annyit takar, hogy képesek vagyunk a negatív szituációkban is a pozitív oldalt látni, és nem esünk teljesen kétségben, hanem hiszünk magunkban és a sorsban – ez pedig a munkahelyünkön is rengeteget segíthet a céljaink elérésében.
Fotó: iStock.com/UberImages
Melyek azok a területek, amelyeket javíthat a pozitív gondolkodás?
A munkahelyen például az alábbiakat nyerhetjük vele:
– Sokkal hatékonyabban teremthetünk kapcsolatot a kollégáinkkal, és pozitívabb kapcsolatok jönnek ki az interakciókból, hiszen boldognak és pozitívnak tűnünk, ami vonzza az embereket a munkahelyi szférában is.
– A kollégáink sokkal nagyobb lelkesedéssel támogatnak majd minket bármilyen téren.
– Akár megjelenhetünk példaképként is a többiek előtt.
– Sokkal produktívabbá válhatunk.
– Inspirálhatunk másokat arra, hogy úgy lássák a világot, ahogyan mi, így mi is könnyebben dolgozhatunk együtt velük később.
– Azt látjuk, amit elértünk, és nem azt, amit nem sikerült – ezzel képesek vagyunk az erősségeinkre fókuszálni, és nem a hátrányainkra.
– Sokkal jobban tudjuk kezelni a stresszt és a problémáinkat, ami az egészségünkre is pozitívan hathat ki.
– Sokkal strapabíróbbak leszünk, és nem vesszük annyira a szívünkre, ha kritikát kapunk.
– A főnökünk sokkal hatékonyabbnak és jobb munkaerőnek fog tartani minket.