Siker

Így hozzuk vissza magunkat egy nagyon rossz munkanapból a szakértők szerint

Mind jártunk már így: egy szörnyű munkanap után azon gondolkodunk, hogy inkább felmondunk, és Hawaiira költözünk szörfdeszka-polírozónak, vissza sem nézünk az unalmas, idegesítő munkánkra.

Mivel valószínűleg ezt nagyon kevesen engedhetjük meg magunknak, érdemes tudni, hogy egy különösen rossz nap után hogyan hozhatjuk vissza az életkedvünket – és a hajlandóságunkat a munkához.

Emlékeztessük magunkat, miért az a munkánk, ami

Nagy az esélye annak, hogy nem véletlenül csöppentünk a munkahelyünkre, és oka van annak, hogy azt a karriert választottuk, amit. Emlékeztessük magunkat az okokra, és értsük meg, hogy ezek a napok csak apró bukkanók a hosszabb távú célok felé vezető úton. Ha nem tudjuk, érdemes-e karriert váltanunk, az megint más tészta, de ha tudjuk, hogy jó helyen vagyunk, akkor mindig térjünk vissza az alapjainkhoz.

Fotó: iStock.com/ DGLimages

Fotó: iStock.com/ DGLimages

Mozogjunk

A mozgás mindenre gyógyír – nemcsak azért, mert endorfinokat, azaz boldogsághormonokat termelünk vele, hanem azért is, mert közben átgondolhatjuk a nap történéseit, lenyugodhatunk, és tisztább fejjel látjuk, hogy mi is történt valójában. Egy kiadós edzés rosszat még nem tett senkivel!

Engedjük el a problémákat

Fontos, hogy ne vigyük haza a munkát, különben úgy érezhetjük, hogy soha nem pihenünk. Amikor lelépünk a munkahelyünkről, hagyjunk ott minden aggodalmat, és legközelebb másnap reggel (vagy amikor dolgozni indulunk) foglalkozzunk vele, hiszen az oda való, a magánéletünkbe pedig egyáltalán nem.

Emlékezzünk, hogy milyen jók vagyunk a munkánkban

Ne hagyjuk, hogy néhány ember véleménye befolyásolja azt, hogyan látjuk magunkat – még akkor sem, ha a főnökünk köztük van, hiszen ő sem tévedhetetlen. Egyedül mi tudjuk, mennyit küzdöttünk azért, hogy ott legyünk, ahol, és nem szabad olyanokkal foglalkoznunk, akik ennek csak egy vékony szeletét látják mindennap.