Kezeljük pozitív kihívásként
A munkahelyi konfliktus még jól is jöhet, hiszen felszínre kerülhetnek a problémák, amik akár régóta húzódhatnak a háttérben, kimondatlanul. Ezeket pedig a későbbiekben akár fel is használhatjuk a fejlődés és a hatékonyabb munka érdekében. Ne féljünk a konfliktusoktól, inkább kezeljük pozitív kihívásként és segítségként. A konfliktus elkerülése csak még több problémához és feszültséghez vezethet.
Fotó: iStock.com/hobo_018
Fontos a nyitott kommunikáció
A konfliktusok egyik leghatékonyabb megoldása a nyitott kommunikáció, amikor is nem zárkózunk el a másik fél vagy felek véleménye elől, meghallgatjuk a másikat, észérvek szerint vitatkozunk, és hajlamosak vagyunk az észszerű kompromisszumok meghozatalára. A mondandónk esetén legyünk egyértelműek és tárgyilagosak.
Tudjunk hallgatni
Fontos, hogy meghallgassuk és meg is halljuk a többieket, és ne vessük el rögtön mások álláspontját és érveit, sokkal inkább legyünk építőek, és látszódjon rajtunk, hogy nem csak önmagunkkal foglalkozunk, vagy a magunk igazához ragaszkodunk görcsösen.
Legyünk kompromisszumkészek
A vita minden bizonnyal azért alakulhat ki, mert van egy olyan probléma, ami már egy ideje ott lappang a felszín alatt. Vagyis nem feltétlenül ér bennünket váratlanul. Ezért bizonyára létezik olyan megoldás a fejünkben, ami nemcsak számunkra, de a másik vagy mások számára is megoldást adhat.