1. Készítsünk részletes tervet!
Ha óráról órára lebontjuk, mit kell csinálnunk, kevesebb az esély arra, hogy elterelődik a figyelmünk, vagy valami másba kezdünk anélkül, hogy a másikat befejeztük volna. Legyen egy részletes tervünk arra, hogy hogyan fog kinézni a munkanapunk, és tartsuk is magunkat hozzá!
2. Változtassuk meg a munkakörnyezetünket!
Aranyos dolog, ha tele van otthonról hozott limlommal, cetlikkel, növényekkel a munkakörnyezet, de ha hatékonyak akarunk lenni, a nagy részét egészen nyugodtan dobjuk ki (vagy vigyük vissza haza)! A minimalista munkakörnyezettől sokkal jobban tudunk majd dolgozni, mivel ez bizonyítottan arra sarkall minket, hogy minél előbb minél több dolgot megcsináljunk.
3. Legyünk őszinték a barátainkkal és a kollégáinkkal!
Ha nem érünk rá csevegni, mondjuk meg – ez nem illetlenség, egyszerűen azért vagyunk a munkahelyünkön, hogy dolgozzunk, és nem azért, hogy beszélgessünk. Ezt nyugodtan közölhetjük a barátainkkal is, akik online zaklatnak, és a kollégákkal is, akik kávézás közben órákig nyújtanák a csevejt. Legyünk udvariasak és kedvesek, de határozottak!
Fotó: iStock.com/VasylDolmatov
4. Dugjuk be a fülünket!
Mármint nem füldugóval, de néhány nyugodt, inspiráló dal nagyon jól jöhet, ha éppen nyüzsög az iroda, és gondolkodni sem tudunk a hangzavarban. Zónázzunk ki, és hallgassunk valami megnyugtatót!
5. Dolgozzunk otthonról!
Ha megtehetjük, néha iktassunk be egy home office-napot, azaz dolgozzunk otthonról, és hozzuk be a lemaradást. Ott legalább biztosan nem zavarnak minket a kollégák, és nincs zaj sem (hacsak nem fúr a szomszéd, ami mindig valahogy ilyenkor szokott megtörténni). Így tudunk akár egy kicsit előre is dolgozni, és ha el vagyunk csúszva, behozhatjuk azt is.