Siker

Ezeket a dolgokat kerüljük munkahelyi konfliktus esetén

Az emberek közötti konfliktus szinte elkerülhetetlen, különösen azokkal, akikkel nap mint nap találkozunk. Viták, veszekedések, nézeteltérések előfordulhatnak otthon, de a munkahelyünkön is. Ez utóbbi esetben fontos, hogy odafigyeljünk, hogyan reagálunk, mit teszünk, mert nem mindegy, milyen következményei lesznek. Mutatjuk, ezeket a dolgokat kerüljük munkahelyi konfliktus esetén.

A munkatársak közötti konfliktus, feszültség hátráltathatja a munkát és feszültséget okozhat a munkahelyen. „Fontos, hogy odafigyeljünk és óvatosak legyünk egy ilyen helyzetben, mert akár a munkahelyünk, illetve az állásunk is veszélybe kerülhet, ha óvatlanul cselekszünk” – mondta Tina Pettigrew munkahelyi tanácsadó, hozzátéve, hogy igyekezzünk kiegyensúlyozott, nyugodt kapcsolatot tartani a kollégáinkkal, hogy kellemes munkahelyi légkörben tölthessük a napjainkat.

Legyen szó a főnökünkről, egy kollégáról vagy bárkiről a munkahelyünkön, szeretnénk, hogy a közöttünk lévő kapcsolat és kommunikáció zökkenőmentes legyen – ezért azonban tenni kell, mégpedig tudatosan odafigyelni, mert egy kéretlen mondat vagy cselekedet gondot okozhat számunkra. Mutatjuk, ezeket a dolgokat kerüljük munkahelyi konfliktus esetén.

Fotó: iStock.com/fizkes

Fotó: iStock.com/fizkes

Panaszkodás

Akármilyen jóban vagyunk egyik-másik kollégánkkal, inkább mellőzzük a panaszkodást akár a munkahelyre, akár egy munkatársunkra vagy a főnökünkre vontakozik is az, mert nem lehet tudni, hogy ki adja tovább kinek.

Érthetetlen kommunikáció

A legjobb, ha megtartjuk a szemkontaktust, ha azt mutatjuk, hogy erősek vagyunk és nem hunyászkodunk meg, mert tudjuk, hogy nekünk van igazunk. Legyünk egyértelműek és lényegre törőek, ne magyarázkodjunk és ne beszéljünk feleslegesen. Törekedjünk a kompromisszumra.

Lezáratlan helyzet

Ha vége a konfliktusnak, és lehetőleg kompromisszummal zártuk le, már ne fortyogjunk tovább miatta, ne vigyük tovább, inkább engedjük el. És ha legközelebb kapcsolatba lépünk az adott kollégánkkal, már ne hánytorgassuk fel ezt az esetet, mutassuk meg, hogy mi már túltettük magunkat rajta.

Megszakított kapcsolat

Ne szakítsuk meg a kapcsolatot látványosan az illető kollégával, ne mutassunk sértődöttséget. Ha kell, beszéljünk hozzá, dolgozzunk vele együtt, még jobb, ha azt mutatjuk, mi már rég elengedtük a problémát (főleg, ha tényleg így van, az a legcsodálatosabb!).