Legyünk tekintettel a velünk együtt dolgozókra
Ha egybenyitott irodában dolgozunk, legyünk tekintettel a velünk egy légtérben dolgozókra, és ha megoldható, az ebédet ne az asztalunknál együk meg (pláne, ha halról vagy egyéb erős szagú ételről van szó). Emellett, ha telefonálunk, menjünk ki a folyosóra, vagy ha erre nincs lehetőség, igyekezzünk minél halkabban beszélni – ez pedig igaz a munkahelyi barátnőkkel történő csevegésekre is.
Mindig legyünk pontosak
Ha egyszer-kétszer elalszunk, az nem a világvége, csak szokást ne csináljunk belőle. Mindenkivel előfordul, hogy alig bír kikelni az ágyból, azonban ez nem mentség a késésre. Ha gyakran érkezünk késve, vagy nem tudjuk tartani a határidőket, az megbízhatatlan munkaerővé tesz minket mások szemében.
Fotó: iStock.com/ julief514
Tartsuk tiszteletben a hierarchiát
Szuper dolog, ha jóban vagyunk a főnökkel, akár még barátok is lehetünk, de mindig válasszuk el a munkát a magánélettől. Ne használjuk ki ezt a barátságot arra, hogy lazábban kezeljük a munkahelyi feladatainkat.
Halkítsuk le a privát telefonunkat
Kevés kellemetlenebb és zavaróbb dolog van, mint ha megszólal a telefonunk a meeting közepén. Erre az időre még a céges telefont is illik lehalkítani, hacsak nem valami nagyon fontos hívást várunk. A magántelefonunkat az asztalunknál is csak néma üzemmódban használjuk lehetőleg.
Beszéljünk határozottan
Az „öö”, „mm” kötőszavaknak nem igazán van helye az irodai kommunikációban. Amikor egy kollégánkkal vagy a főnökünkkel beszélünk, mindig készüljünk fel, hogy pontosan mit szeretnénk mondani, és igyekezzünk határozottnak mutatkozni.