Siker

Munkahelyi etikettszabályok, amiktől profibbnak tűnhetünk

A munka világában sok múlhat azon, milyen a fellépésünk, viselkedésünk, és mennyire ismerjük az etikett szabályait. Persze ez szakmánként változó lehet, de vannak olyan alapvető dolgok, amelyeket betartva sosem lehet ránk panasz.

Legyünk tekintettel a velünk együtt dolgozókra

Ha egybenyitott irodában dolgozunk, legyünk tekintettel a velünk egy légtérben dolgozókra, és ha megoldható, az ebédet ne az asztalunknál együk meg (pláne, ha halról vagy egyéb erős szagú ételről van szó). Emellett, ha telefonálunk, menjünk ki a folyosóra, vagy ha erre nincs lehetőség, igyekezzünk minél halkabban beszélni – ez pedig igaz a munkahelyi barátnőkkel történő csevegésekre is.

Mindig legyünk pontosak

Ha egyszer-kétszer elalszunk, az nem a világvége, csak szokást ne csináljunk belőle. Mindenkivel előfordul, hogy alig bír kikelni az ágyból, azonban ez nem mentség a késésre. Ha gyakran érkezünk késve, vagy nem tudjuk tartani a határidőket, az megbízhatatlan munkaerővé tesz minket mások szemében.

Fotó: iStock.com/ julief514

Fotó: iStock.com/ julief514

Tartsuk tiszteletben a hierarchiát

Szuper dolog, ha jóban vagyunk a főnökkel, akár még barátok is lehetünk, de mindig válasszuk el a munkát a magánélettől. Ne használjuk ki ezt a barátságot arra, hogy lazábban kezeljük a munkahelyi feladatainkat.

Halkítsuk le a privát telefonunkat

Kevés kellemetlenebb és zavaróbb dolog van, mint ha megszólal a telefonunk a meeting közepén. Erre az időre még a céges telefont is illik lehalkítani, hacsak nem valami nagyon fontos hívást várunk. A magántelefonunkat az asztalunknál is csak néma üzemmódban használjuk lehetőleg.

Beszéljünk határozottan

Az „öö”, „mm” kötőszavaknak nem igazán van helye az irodai kommunikációban. Amikor egy kollégánkkal vagy a főnökünkkel beszélünk, mindig készüljünk fel, hogy pontosan mit szeretnénk mondani, és igyekezzünk határozottnak mutatkozni.