Siker

7 + 1 dolog, amit inkább kerüljünk ébredés után

Sokan érzik kihívásnak, amikor reggel fel kell kelniük. Az ágy melege visszahúz, az ébresztő kegyetlen csörgése is csak nehezen vesz rá sokunkat, hogy kibújjunk a takaró alól és elkezdjük a napot. Mindenkinek megvannak a maga napindító szokásai, amiket egymás után elvégez reggelente. Ezek között minden bizonnyal vannak hasznos dolgok, de olyanok is lehetnek, amikről érdemes inkább leszokni. Mutatunk ez utóbbiak közül néhányat: íme 7 + 1 dolog, amit inkább kerüljünk ébredés után.

Ébredés után mindenkinek megvannak a maga szokásai. Ahogyan kinyitjuk a szemünket és kezdjük a napot, egymás után csináljuk a megszokott dolgainkat egészen addig, amíg el nem hagyjuk a lakást, hogy dolgozni menjünk, vagy otthon hozzá nem látunk a napi feladatainknak. A szakemberek szerint vannak olyan szokások, amikkel érdemes elindítani a napot, mert jó hatással lehetnek a hangulatunkra, feltölthetnek energiával, vagyis sikeresen állhatunk hozzá az előttünk álló feladatoknak. Vannak azonban olyan szokások, amik ennek épp az ellenkezőjét eredményezhetik, vagy legalábbis ajánlott elkerülni azokat ébredés után, hogy a nyugodt, kellemes reggelünket ne rontsák, ne rontsuk el.

Fotó: Unsplash/ Crown Labs Agency

Fotó: Unsplash/Crown Labs Agency

Ez utóbbiak közül gyűjtöttünk össze néhányat: íme 7 + 1 dolog, amit inkább kerüljünk ébredés után!

  1. Folyamatosan visszanyomjuk a szundigombot: egyszer még rendben van, de ne húzzuk sokáig.
  2. Megnézzük a közösségi oldalakat: ezzel igazán ráérünk majd később foglalkozni, a telefon fénye egyébént sem a legjobb ébresztő.
  3. Kávét iszunk: éhgyomorra ne tegyük, előbb reggelizzünk.
  4. Nem tápláló, nem fehérjedús reggelit eszünk: mitől várunk energiát?
  5. Tévénézés: hangos, zajos, és a negatív hírek csak elronthatják a kedvünket.
  6. Sötét marad a szobában: húzzuk fel a redőnyöket, húzzuk szét a sötétítőt, hogy a fény szétáradhasson a szobában.
  7. Megnézzük a leveleinket: ezzel is ráérünk majd munka közben foglalkozni.
  8. Döntéseken gondolkozunk: ne ébredés után terheljük ezzel magunkat, hagyjuk akkorra, amikor már felébredtünk, és tisztábban látjuk a dolgokat.