Siker

A sikeres nők öt tippje a tökéletes időbeosztáshoz

Elképedve nézzük, néhány sikeres nőnek hogyan fér bele annyi minden egy napjába, mint amennyit valójában elvégez – hiszen neki is csak 24 órából áll egy nap, nem igaz? A titok a megfelelő időbeosztásban rejlik, és bármilyen meglepő, egyáltalán nem kell hozzá semmilyen bonyolult módszer – csak ezek az ügyes tippek!

1. Listák, listák és listák!

Ha nem látjuk át, hogy milyen teendőink vannak egy napra, biztos, hogy valamit el fogunk felejteni, vagy nem tudjuk majd fontosság szerint beosztani a megoldandó problémáinkat. Minden reggelt kezdjünk azzal, hogy leírjuk, milyen teendőink vannak, majd rangsoroljuk őket a befektetett idő és a fontosság alapján. Tartsuk magunkat egész nap a listához, de egészítsük ki, ha szükséges!

2. Osszuk fel az időt!

Ha egyszerre akarunk mindent megcsinálni, biztosan kudarc lesz a vége. Ha azonban szigorúan megadjuk, hogy mennyi időt szánunk bizonyos feladatokra, mikor foglalkozunk a családdal, és mikor van egy kis szabadidőnk, tartani tudjuk magunkat az előre meghatározott tervhez, és biztosan nem csúszunk el semmivel. Ugyanez vonatkozik a közösségi médiára is: tartsuk be az előre meghatározott időkeretet, ugyanis ez az, ami a legtöbb időt elveheti a munkánktól.

Fotó: Freepik.com/katemangostar

Fotó: Freepik.com/katemangostar

3. Csoportosítsuk a különböző munkákat!

Nagyon nehéz egy precizitást igénylő munkafolyamatról olyanra váltani, amihez kreativitás kell, aztán vissza a precizitáshoz – éppen ezért csoportosítsuk a különböző munkafolyamatokat, amelyek nagyjából egyforma energiabefektetést igényelnek! A reggeli kávé alatt például tudunk e-mailekre válaszolni, vagy telefonokat intézni, aztán folytatni a problémamegoldáshoz köthető feladatainkat, hogy utána áttérjünk, tegyük fel, az adminisztratív munkafolyamatokra.

4. Ismerjük magunkat!

Ha könnyebben dolgozunk délután, felesleges a nehéz munkafolyamatokat délelőtt elvégezni, és fordítva. Kísérletezzük ki, hogy mikor fog a legjobban az agyunk, illetve mikor tudjuk a legtöbb munkát elvégezni, és ha van rá lehetőségünk, eszerint osszuk be a munkanapot!

5. Pihenjünk!

Bármilyen furcsán hangzik is, a pihenés legalább annyira fontos része a munkafolyamatnak, mint maga a munka. Ha nem hagyjuk, hogy legyen egy kis nyugodt időnk is, előbb-utóbb besokallunk és kiégünk. A pihenést vegyük nagyon szigorúan, és még véletlenül se dolgozzunk ilyenkor, hogy kicsit fel tudjunk töltődni.