Siker

Ötletek a sikeresebb és hatékonyabb munkavégzéshez

Még ha minden jól alakul a karrierünkben, akkor is szeretnénk jobbak és jobbak lenni. Előfordulhat azonban, hogy nem tudjuk, hogyan fogjunk hozzá. Vagy éppen egy hullámvölgyből próbálunk kilábalni, és sikeresebbekké válni a munkahelyünkön, de nem tudjuk, hol kezdjük? Íme néhány ötlet a hatékonyabb munkavégzéshez!

Merthogy sokszor a legapróbb lépések azok, amik segíthetnek, amelyek nem tűnnek olyan fontosnak, mégis valahogy hozzásegítenek a hőn áhított hatékonysághoz és sikerhez. Kezdhetjük például azzal, hogy rendet teszünk magunk körül. Nemcsak az íróasztalunkon érdemes selejtezni és szelektálni, de a számítógépünkön is hasznos lehet egy nagytakarítás. Kívül és belül, természetesen. Így csak a fontos dolgok vesznek majd körül bennünket, nem vonják el a figyelmünket olyasmik, amiknek nem vesszük hasznát, esetleg elvonják a figyelmünket a munkáról.

Fontos, hogy el tudjunk számolni mindennel a munkatársaink és a főnökeink felé. Ha rákérdeznek, hogy egy-egy projektben hol tartunk, vagy hogy mit miért és hogyan csináltunk, hogy jutottunk el a végeredményhez, mennyi szabad kapacitásunk van még – ezeket jó, ha átlátjuk, ha tudjuk, hogy mennyi szabad időnk és energiánk van más munkákhoz, más projektekhez.

Fotó: Unsplash/ Olu Eletu

Fotó: Unsplash/ Olu Eletu

Ne féljünk időpontot kérni a főnökünktől egy hosszabb beszélgetésre, amelyben tisztázhatjuk a helyzetünket a cégnél. Ha van rá módunk, kérjük meg, hogy értékelje a munkánkat, és tisztázzuk, milyen elvárások vannak felénk. És persze beszélhetünk a saját érzéseinkről, saját elvárásainkról is.

Írjunk listát, rangsoroljuk a feladatokat, végezzük el a fontosabbakat, és ha már nem jut rá idő, halasszuk el a kevésbé fontosakat. De ne halogassuk a dolgokat feleslegesen, igyekezzünk mindent elintézni, megcsinálni.

Szellemi, fizikai felkészültség

A munkahelyi sikerekhez elengedhetetlen, hogy mindig kipihenten menjünk dolgozni, hogy eleget aludjunk. Ahogyan az is, hogy szellemileg és fizikailag is frissek, energikusak legyünk. A rendszeres testmozgás ebben az esetben is ajánlott. És keressünk olyan problémamegoldó foglalatosságokat, játékokat, amik fejleszthetnek bennünket, mint például a keresztrejtvény vagy a Rubik-kocka.