Konyha

Színek szerint válogatott gumicukrot dobott piacra a Haribo

Te is azok közé tartozol, akik csak a pirosat vagy a zöldet eszik ki először a gumimacik közül? Akkor a Haribo a te problémádat is megoldotta!

Egy ügyes marketing akciót talált ki a Haribo vállalat arra, hogy az elmúlt időszakban csökkent a piaci részesedése. A bonni édességgyártó cég színek szerint szétválogatott gumimacikkal akar ügyfeleinek örömet szerezni. Azaz a szupermarketekben ezentúl lehet külön zöld vagy csak piros színű gumicukrot vásárolni – legalábbis egy ideig.

Almás Haribo (Fotó: https://onlineshop.haribo.com)

Almás Haribo (Fotó: https://onlineshop.haribo.com)

A 75 grammos és kizárólag csak egyféle gumimacikat tartalmazó kiszerelés 49 centbe kerül, azaz valamivel drágább, mint a vegyes színeket tartalmazó 100 grammos csomag. A Haribo a színek mellett az ízekre is nagyobb hangsúlyt fektet, a különböző árnyalatok a következő aromákkal kaphatók: eper, málna, citrom, narancs, alma és ananász.

A bonni gumicukorgyártó cég az utóbbi időben vesztett a piaci részesedésből, mivel egyre nagyobb a konkurencia, nem csupán a Storck cég bővíti kínálatát, a Katjes is egyre újabb variációkat gyárt, valamint a hírek szerint, a Ferrero is be akar törni az európai gumicukor-piacra.

A Haribót egyébként az utóbbi időben sokan kritizálták amiatt, hogy botrányos körülmények között állíttatja elő termékeit. Az ARD oknyomozó riporterei szerint a zselatin előállításához használt disznókat rendkívül rossz körülmények között tartja a Haribo beszállítója, egy brazíliai karnaubapálma-ültetvényen pedig (amelynek leveleiből a karnaubaviaszt használják a gumicukorhoz) embertelen munkakörülményeket és gyerekmunkásokat is találtak a tévések.

A Haribo tavaly karácsony előtt frissítette gyártószoftverét, az átállás azonban annyira nem ment zökkenőmentesen, hogy félő volt nem képesek kellő mennyiséget előállítani az ünnepi rohamra. A cég azonban néhány hét alatt úrrá lett a szoftverproblémán.

A Haribo márnakévnek ténylegesen van jelentése. Johann Riegel Bonnban alapította a céget, a mozaikszó pedig a nevének és a városnak az első két betűjéből jön ki: HAns RIegel BOnn.