Az egyik legnagyobb gasztronómiai platform hazai változata elkészítette hazánk első Gasztro Körképét. Ehhez segítségül az Ipsos Kutatóintézet választotta. Az intézet vizsgálatai érdekes eredményeket mutatnak a magyar felnőtt lakosság vendéglátóhelyekre járó szokásairól. A reprezentatív felmérés nagyjából 8 millió főre vetíthető ki, akik 41 százaléka legalább félévente, 13 százaléka pedig havi szinten jár étterembe. Többségük a 40 év alatti, legalább érettségivel rendelkező városi lakosságot jelenti. A 25-60 év közötti fővárosiaknál ezek az arányok jóval magasabbak, 56, illetve 16 százalék.
étterem1
Beszédes az a statisztika, ami megerősíti, hogy valószínű édesszájú nemzet vagyunk, mert a leggyakrabban cukrászdába, kávézóba, fagyizóba járnak a magyar emberek, a vizsgáltak közel 70 százaléka tesz így. Saját bevallásuk szerint éttermekben a magyarok 65 százaléka, gyorséttermekben 54 százaléka fordul meg valamilyen rendszerességgel. Arról is képet adott a kutatás, hogy a felnőtt lakosság kevesebb, mint felét érdekli komolyabban a gasztronómia, az ő többségük is általában nő, nagyjából a kétharmaduk. Annak ellenére, hogy a hivatásos gasztronómiai szakemberek meghatározó többsége férfi, a hétköznapi életben még mindig csak durván 25 százalékukat érdekli ez a téma.
étterem2