Konyha

Diétás őszi vacsorák 300 kalória alatt

A diéták legkritikusabb pontja általában a vacsora és annak megválasztása, hiszen ha még ki is bírtuk bűnözés nélkül a nap nagyobb részét, estére szinte biztos, hogy nagyon megéhezünk – és elgyengülünk. Erre megoldást nyújthatnak a következő vacsoraötletek, amik pofonegyszerűen elkészíthetőek, ráadásul mindegyik kis fogás maximum 300 kalóriát tartalmaz.

Spenótos-tojásos finomság

Egy nagy marék spenótot egy pillanatra merítsük forrásban lévő sós vízbe, majd öblítsük le hideg vízzel, és nyomkodjuk ki belőle a levet. Ezt félretehetjük picit. Ezután két tojást verjünk fel villával jó habosra, szórjunk bele sót, nyomjunk bele egy gerezd fokhagymát, és forrósítsunk fel egy teáskanál olajat ugyanennyi mennyiségű vajjal. A spenótot most ismét elővehetjük, és keverjük az elhabart tojáshoz, ezután hirtelen süssük ki. Kevés frissen őrölt borssal szórjuk meg a remegős tetejét, és félbehajtva csúsztassuk a tányérra. Ízlés szerint paradicsomsalátával, jóféle házi savanyúsággal megbolondíthatjuk a vacsoránkat.

Fotó: iStock.com/vicuschka

Fotó: iStock.com/vicuschka

Cukkinis-marhahúsos meglepetés

Először is egy cukkinit készítsünk elő megtöltésre. 100 gramm darált marhahúst egy kisebb fej hagymával és reszelt sárgarépával pirítsunk meg, majd ízlés szerint ízesítsük borssal, zöldfűszerekkel. Öntsünk rá 100 ml paradicsomlevet, és pároljuk össze ezt az egészet. Ezután már nincs más dolgunk, csak egy evőkanálnyi reszelt sajttal szórjuk meg a húsos keverékkel megtöltött zöldséget, és forró sütőben grillezzük ropogós pirosra.

Brokkolileves

Egy zacskó brokkolit tegyünk fel egy felkockázott kisebb burgonyával főni. Egy teáskanál vaj és ugyanennyi olívaolaj keverékén forrósítsunk át egy gerezd fokhagymát egy teáskanál liszttel, kevés sóval, szerecsendióval és fehér borssal, majd öntsünk hozzá 200 ml tejet a zöldségek felével, és a főzővízzel együtt forraljuk fel. Az edényben maradt brokkolit és krumplit turmixoljuk át, és keverjük össze alaposan.