Konyha

4 finom és diétás reggeli – Induljon egészségesen a nap

A reggelit nemhiába mondják a nap legfontosabb étkezésének, ennek ellenére sokan kihagyják, mondván, nincs elég idejük kiadós ételt készíteni. Mostani összeállításunkban bemutatunk négy ínycsiklandó reggelit, amit egyszerűen és gyorsan elkészíthetünk munka vagy bármilyen elfoglaltság előtt.

Gyümölcsös-joghurtos gabonapehely

Hozzávalók:

  • egy doboz joghurt
  • egy marék gyümölcs (eper, málna, tetszés szerint)
  • egy nagy evőkanál gabonapehely

Egy kis tálkába öntsük bele a joghurtot, majd a gabonapelyhet, végül a tetejére szórjuk rá a választott gyümölcsöt. Van ennél egyszerűbb?

Zöldséges-fűszeres túró pirítóssal

Hozzávalók:

  • 100 g zsírszegény túró
  • 100 g zsírszegény tejföl
  • fél hagyma
  • t. v. vagy erős paprika (tetszés szerint)
  • bors
  • pirospaprika

Fogjuk a hozzávalókat, és alaposan keverjük őket össze egy tálkában. Hozzá ehetünk egy szelet pirítóst vagy kétszersültet.

Fotó: Pexels/ CCO License

Fotó: Pexels/ CCO License

Zabos-banános palacsinta

Hozzávalók:

  • egy banán
  • 2-3 evőkanál zabliszt
  • egy tojás

Fogjunk egy villát, és keverjük addig a banánt a liszttel és a tojással, amíg nem lesz tésztás állaga. Ha ez megvan, fogjunk egy serpenyőt, és lehetőleg kókuszolajon süssük ki a palacsintát. A zab kiváló szénhidrátforrás, így délig biztosan nem leszünk éhesek.

Tojásos pirítós

Hozzávalók:

  • 1-2 darab tojás
  • pár szem koktélparadicsom
  • egy marék bébispenót
  • teljes kiőrlésű kenyér
  • bors

A kenyérszeletet pirítsuk aranybarnára. A tojást verjük fel, ízesítsük egy kis sóval és borssal. Adjuk hozzá a bébispenótot, majd folyamatos kevergetés mellett öntsük a serpenyőbe, és süssük ki, ha megoldható, akkor kókuszolajon. A kész rántottát helyezzük a pirítósunkra. A kész reggelinkhez vágjunk fel néhány koktélparadicsomot, és tegyük azt is a tányérra. Laktató, de egészséges reggeli pár perc alatt!