Konyha

3 fehérjedús reggeli, ami egész délelőtt eltelít

Azt már tudjuk, hogy nem érdemes kihagyni a reggelit – megindítja az anyagcserénket, és energiával tölt fel minket egész napra. De mit együnk ilyenkor? Mi a fontos egy reggelinél: a szénhidrát, a fehérje vagy a zsírok? Szakértők szerint elsősorban a proteinmennyiséget kell figyelnünk, hiszen ez az, ami segít abban, hogy egész délelőtt ne legyünk éhesek. Mutatunk 3 reggelireceptet, amit tényleg pofonegyszerű elkészíteni, viszont tele vannak fehérjével, így tökéletes napindítók lehetnek.

Zabkása

Korábban is írtunk már arról, hogy a zab mennyire zseniális reggeli, és milyen jól járunk, ha ezzel indítjuk a napot. Persze a legfinomabb változatokhoz egy kicsi főzőcskézés is kell reggelente, de megéri a szenvedést, mivel rögtön egy teljes értékű étkezéssel indítjuk a napot. A mi kedvenc zabkásánk vízzel, egészséges édesítőszerrel (például sztíviával) és tojásfehérjével készül. Egy bögrényi zabhoz elég egy tojásfehérje, és annyi víz, hogy másfélszer ellepje a gabonát. Várjunk egy kicsit, hogy magába szívja a folyadékot, majd adhatunk hozzá egy kis fekete kakaóport is, hogy egy kis egészséges zsiradék is kerüljön bele. Alacsony lángon addig főzzük, amíg pépes nem lesz, majd megszórjuk gyümölcsökkel és magvakkal. Ha egy kis cukor is belefér a diétába, mogyoróvajat is adhatunk hozzá – igazi reggeli ínyencség, amivel csak jól indulhat a napunk!

Fotó: iStock.com/KarpenkovDenis

Fotó: iStock.com/KarpenkovDenis

Rántotta édesburgonyával

Valószínűleg a rántottát senkinek nem kell bemutatni: a sült tojás rengeteg fehérjét és jó zsírokat tartalmaz, pláne, ha egy kicsit fel is turbózzuk. Az édesburgonya ugyanis jó szénhidrátot is ad a recepthez, így pedig tökéletes lesz az összhatás. A teljes sikerhez pucoljunk meg egy édesburgonyát, kockázzuk fel vékonyan, és pirítsuk meg egy kis kókuszzsíron vagy olívaolajon. Ezután adjuk hozzá az összekevert tojást, sózzuk és borsozzuk, majd egy szelet pirítóssal vagy akár magában is fogyaszthatjuk.

A csodaturmix

Banánból, málnából és áfonyából, valamint mandulaitalból fehérjedús, finom, édes és tökéletes reggelit tudunk turmixolni. Még egészségesebb lehet, ha olyan dolgokat adunk hozzá, mint a lenmag, a természetes mogyoróvaj, a chiamag vagy a macapor – ezek mindegyike olyan szuperétel, amely segít az egészséges emésztés fenntartásában, és felturbózza az anyagcserénket.