Konyha

5 szuperétel, amit iktassunk be az étrendünkbe idén

Mindenki számára más étrend a megfelelő, és fontos, hogy megtaláljuk azt, amitől egészségesnek és fittnek érezzük magunkat a mindennapokban. Az alábbi ételekkel érdemes próbát tennünk, ugyanis rengeteg pozitív hatással rendelkeznek.

Kakaó

Rögtön egy jó hírrel indítanánk a szuperételek sorát – különböző kutatások szerint a kakaó is szuperegészséges! Persze a cukrozatlan, legalább 20%-os kakaóvaj-tartalommal rendelkező változatokról van szó. Egy adag kakaó negyvenszer több antioxidánst tartalmaz, mint egy marék áfonya. Sőt, vas, kalcium és magnézium is található benne – úgyhogy indítsunk minden reggelt kakaóval!

Kurkuma

A legtöbb ember csak a currys ételekben találkozik az aranyló kurkumával, pedig tehetjük a kávénkba, a meleg tejbe, vagy megszórhatjuk vele a sült zöldségeket. Már csak azért is érdemes így tennünk, mert tele van értékes tápanyagokkal és természetes gyulladáscsökkentő.

Fotó: Unsplash/Osha Key

Fotó: Unsplash/Osha Key

Acaibogyó

Ez a kis lilás bogyó nem csupán szuperszínessé teszi az ételeket, de szuperegészséges is! Szintén bővelkedik antioxidánsban, sőt, tele van rosttal és egészséges zsírokkal is.

Macagyökér

Pontosabban a belőle készült por kiváló kalciumforrás, emellett olyan fitotápanyagokat tartalmaz, amelyek kiegyensúlyozzák a hormonháztartást és növelik energiaszintünket. 2017-ben a matcha tea volt a kávé legnagyobb konkurense, rengetegen választották ezt a japán italt a napi koffeinbevitel forrásaként, idén azonban a macagyökérből készült tea veszi át a helyét, amelynek hihetetlen energizáló hatását több kutatás is igazolta már.

Élesztő

Bár elsőre rosszul hangzik, az étkezési élesztő fogyasztása mégis jó hatással van a szervezetünkre. Tele van fehérjével és B-vitaminnal, így bőrünk, valamint körmeink szépségéért is felel.