Egészség

Írj az egészségedért!

Nem csak titkokat őriz, avagy segít később az emlékek felidézésében, de még az egészségnek is jót tesz a napló írása. Nem csak a tinik kiváltsága, hogy tollat ragadjanak és leírják élményeiket.

Számos előnye van annak, ha rendszeresen leírjuk a velünk történteket. Tegyük akár naponta vagy hetente, mindenképpen hasznos. Nem csak emlékeztetőül szolgál, de kutatások bizonyítják, hogy remek hatása van a naplóírásnak az egészségre. Elsőként például remek stresszlevezető foglalkozás. Kiírni magunkból a felgyülemlett sérelmeket, fájdalmakat, igazságtalanságokat avagy félelmeket igazán felszabadító érzés. Egy tanulmány kimutatta, hogy vérnyomáscsökkentő és májműködést javító hatása van a naplóírásnak – számolt be az Intermountain Healthcare. És ehhez csupán négy hónapon át legfeljebb ötször kellett tollat ragadni és írni úgy húsz percig.

A napló írása jótékonyan hat az egészségünkre. Fotó: shutterstock/Svitlana Sokolova

A napló írása jótékonyan hat az egészségünkre. Fotó: shutterstock/Svitlana Sokolova

Mindezen túl a naplóírás jót tesz az immunrendszernek. A vizsgáltak arról számoltak be, hogy csökkent az asztmás és ízületi gyulladásos tüneteik. Az is kiderült, hogy javítja a máj és a tüdő működését, mi több, akár gyorsabban gyógyulhatnak a sebek is.

Az agyat is kondícióban tartja és egyben javítja a memóriát. De a hangulatunknak is jót tesz, ha kiírjuk magunkból az örömünket, fájdalmunkat, élményeinket avagy megpróbáltatásainkat.

A naplóírást egyébként is javasolják olyanoknak, akik nagy traumákat éltek át és nem tudnak beszélni róla. Sőt számos kiváló, elgondolkodtató könyv is született már abból, hogy valaki leírta azt, ami vele történt. Így érzelmileg is sikerült helyre raknia a vele történteket és könyv formájában másoknak is segít az adott szituáció feldolgozásában.

Ezért javasolt szokássá, pontosabban a meditáció egyik formájává tenni a rendszeres naplóírást. Nem kell hozzá más, csak egy füzet és egy toll. De az se baj, ha a modern technikát használjuk és akár az okostelefonunkon, tabletünkön vagy a számítógépünkön írjuk ki magunkból a felhalmozódott élményeket, érzéseket. Máris készen áll a házi terapeutánk. Tehát: Kedves Naplóm, vágjunk bele az egészségem érdekében.