Egészség

Meg akarsz szabadulni a cukortól? Így kezdj neki!

A cukormentes életet elkezdeni valóban nehéz, de adunk néhány jól bevált és hasznos tippet arra, hogy könnyebb legyen a változás.

Talán nem túl édes a hír, de  egészségünk érdekében érdemes lemondani a cukorról. Mert nem a boldogságtól szabadulunk meg, és még az édes ízről sem kell lemondanunk, hiszen ezámos remek más, alternatív édesítő létezik. Vagyis a cukor után is van élet, csak el kell indulni. Ez pedig az első jótanács is egyben a Natural living ideastól.

A legfontosabb, hogy a változást azonnal el kell kezdeni, csak semmi halogatás. Nincs kifogás! Nem holnaptól, nem jövő héttől, nem akkortól, amikor elfogy az utolsó dugi-csoki is, hanem mostantól. Ha nem kezdjük el azonnal, akkor mindig lesz valami újabb kifogás. Irány a konyhaszekrény, a hűtő és a kamra! Pakoljuk ki az összes cukros édességet, amit csak találunk!

Számos apró praktika segíthet abban, hogy lemondjunk a cukorról. Fotó: shutterstock / Nitikorn Poonsiri

Számos apró praktika segíthet abban, hogy lemondjunk a cukorról (Fotó: shutterstock / Nitikorn Poonsiri)

Aztán jöhet a vásárlás. Bevásárlásakor mostantól minden esetben olvasd el a címkéket, győződj meg róla, hogy milyen összetevőket tartalmaz az adott élelmiszer. Ne megszokásból vásároljunk, mert cukrot rejthet olyan termék is, amelyről még csak nem is feltételeztük. Például felvágottak, vagy szószok. Figyelem, a gyártók előszeretettel hirdetik termékeiket zsírmentesnek. Itt érdemes gyanúperrel élni. Ugyanis azok az ételek, amelyekben eredetileg zsírnak kell lennie és kivonták belőlük, a zsírral együtt az ízüket is elvesztették. Az ízt pedig cukorral, méghozzá sok cukorral pótolják a gyártók.

Fedezzünk fel új termékeket a régiek helyet! Nézzünk körül a boltban alaposan. Biztos, hogy találni fogunk valami új, eddig még nem próbált, ám cukormentes élelmiszert. Már csak azért is érdemes rendszeresen felfedező útra menni a boltokba, mert egyre szélesebb a cukormentes kínálatuk.

Fotó: iStock.com/Choreograph

Fotó: iStock.com/Choreograph

Csupán két hét választ el mindenkit attól, hogy lemondjon a cukorfüggőségéről. Igen, két hét. Ha sikerül kibírni azt a két hetet, akkor már a nehezén túl is vagyunk. Igaz, az alatt a két hét alatt “elvonási tüneteink” lesznek. Előfordulhat, hogy nagyon ingerlékenyek leszünk és bármit megtennénk egy szelet csokiért. De, ha sikerül kibírni csalás nélkül a két hetet, akkor nyert ügyünk van a cukorral szemben.

Írhatunk sikernaplót is, amelybe minden visszautasított “édes ajánlatot” feljegyezhetünk. Átolvasva eredményeinket pedig erőt meríthetünk a további harchoz, mert már oly sok mindent meg tudtunk tenni a cukor legyőzése érdekében.

csokoládé csoki nutella sajttorta

Tervezzünk előre! Ez az egyik kulcsa a sikernek. Már tudjuk, hogy két hétig tart a leszokási időszak neheze. Tervezzük meg erre a két hétre a teljes étrendünket és szigorúan ragaszkodjunk hozzá. Semmit ne együnk vagy igyunk meg, ami ettől a tervtől eltér.

Egyedül nem megy, illetve csak nehezen. Sokkal könnyebb leszokni a cukorról, ha van segítő társaságunk. Akár egy barát, akár egy fogyózó csoport. A kölcsönös támogatás átlendít a nehéz időszakon.