Egészség

Fogyókúra helyett fogadjuk meg, hogy egészségesebben élünk, mint idén

Az új év közeledtével úgy érezhetjük, hogy van erőnk és lehetőségünk valami újba fogni, valami újat csinálni. Az új élet kezdete kecsegtető lehet, sokunk első gondolata ilyenkor, hogy akkor most biztos, hogy lefogyunk. Aztán annyira szeretnénk és annyira nem tudjuk elkezdeni, hogy úgy is marad, végül búcsút inthetünk a diétának, a fogyásnak, az új életnek. Hogy ne így legyen, álljunk másképp a következő évhez, és fogadjuk meg, hogy egészségesebben élünk ahelyett, hogy lefogyunk. Így talán könnyebben vágunk bele, a kilók meg észrevétlenül eltűnhetnek rólunk.

Éljünk aktívabban, de szórakozásból mozogjunk

Ne pedig azért, mert muszáj. Ami kötelező, az mindig terhes. Ha valamit csinálnunk kell, az megmérgeződik, és máris nincs kedvünk hozzá. sokkal valószínűbb, hogy rendszeresen sportolunk, ha találunk egy olyan sportot, amit szívesen csinálunk. Kísérletezzünk, menjünk el mindenféle edzésekre, ne sajnáljuk az időt és az energiát arra, hogy rátaláljunk a számunkra legmegfelelőbb mozgásformára. Hiszen ha szívesen sportolunk, észrevétlenül, örömmel és játszva tehetünk az egészségünkért.

Felejtsük el a közösségi oldalakat

De legalábbis tartsunk szünetet. Nem baj, ha olykor végigfutjuk, kivel mi történt, vagy posztolunk egy fotót, egy zenét, ami éppen eszünkbe jutott vagy leírja a hangulatunkat. De ne lógjunk állandóan ezeken az oldalakon. Tegyük le a telefont, és éljük az életünket! Talán banálisnak tűnik, a szakemberek szerint azonban nagyban hozzájárulhatunk az egészségesebb életmódhoz, ha szüneteltetjük az online életünket, mert így nem fekszünk naphosszat a kanapén, több időnk marad arra, hogy magunkkal, a jólétünkkel foglalkozzunk.

Fotó: iStock.com/Ridofranz

Fotó: iStock.com/Ridofranz

Keressünk edzőtársakat

Vannak, akik egyedül nem olyan lelkesek, mint társaságban. Ha mi is ehhez a csoporthoz tartozunk, kérdezzük meg néhány barátunkat, ismerősünket, hogy nincs-e kedvük velünk tartani. Akár egy új étrend, akár a rendszeres edzés kerül szóba, jól jöhet egy kis támogatás. Ha nem is szállnak be aktívan, megkérhetünk valakit, hogy alkalomadtán ellenőrizzen bennünket, hogy tartjuk-e még az új, egészségesebb étrendet, járunk-e még edzeni.

Együnk több zöldséget

Az egészséges étrend elengedhetetlen része, hogy több zöldséget és gyümölcsöt fogyasszunk. Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy térjünk át a növényi alapú étrendre, viszont legyünk tudatosabbak, és törekedjünk arra, hogy az eddiginél is több zöldség kerüljön a tányérunkra. Az ebédek vagy vacsorák elkészítésénél figyeljünk a köretre, törekedjünk az egészségesebb étrendre.

Főzzünk magunknak

A legjobb módja, hogy egészséges ételeket együnk, ha mi magunk készítjük el, mert így biztos, hogy csak azok az összetevők kerülnek bele, amiket mi beleteszünk, amik megfelelnek az általunk választott étrendnek. Ráadásul spórolhatunk is azzal, ha előre főzünk ebédet, vacsorát – és azt visszük a munkahelyünkre vagy esszük meg este, munka után, mint ha mindennap vennénk/rendelnénk valamit.

Fotó: iStock.com/demaerre

Fotó: iStock.com/demaerre

Szánjunk időt a feltöltődésre

Talán könnyebb mondani, mint megtenni, de az egyes kutatások szerint az éberség és a jó közérzet szoros kapcsolatba hozható azzal, hogy ki mennyi időt tölt pihenéssel, kikapcsolódással és feltöltődéssel. Napi néhány perc meditáció, egy kis jóga csodákat képes művelni, csak csináljuk rendszeresen, hogy meghozhassa a kívánt hatást.

Legyünk jól

Ne féljünk attól, hogy valamiből kimaradunk, hogy nem olyan jó (?) az életünk, mint másoknak, hiszen a közösségi oldalakon csak ezt látjuk. Fogadjuk el magunkat olyannak, amilyenek vagyunk, és a lehetőségeinkhez képest tegyünk azért, hogy minél jobban érezzük magunkat, minél jobb legyen a közérzetünk. Ne azért, hogy mi is posztolhassunk egy menő képet, hanem önmagunkért és a szeretteinkért, akik minden bizonnyal hálásak lesznek ezért, ha kiegyensúlyozottabbak leszünk.