Egészség

Egészséges élelmiszerek, amelyeknek nagy jövőt jósolnak 2019-ben

Új év, új élet, új étkezési trendek. Az egészséges táplálkozásnak óriási piaca van jelenleg: a szuperélelmiszerek mellett sorra bukkannak fel olyan trendek, amelyek hódítanak egy-egy évben. Gondoljunk csak az aktív szénre vagy a „holdtejre”, amelyek 2018-ban domináltak a közösségi oldalakon. De vajon milyen egészséges étel lesz az Instagram sztárja 2019-ben?

1. Növényi italok, magitalok

Kókusz, rizs, mandula, dió, kesu – ezekből mind készülhet olyan növényi ital, amelyet használhatunk alternatívaként sütéshez, főzéshez vagy épp a kávénkba. Ezek közül is a zabitalnak jósolnak kiemelt szerepet 2019-ben.

2. Moringa

Míg 2018 a matcha tea éve volt, addig 2019 a moringa éve lehet. A moringa – magyarul lóretekfa – elsősorban Észak-Indiában él, itt is termesztik több ezer éve. Sokan csodafának is tartják többek között magas C- és A-vitamin-tartalma miatt, de vastartalma is kiemelten magas. A belőle készült tea az idősebbek számára igazi vitamin- és energiabomba.

3. Tahini

Nagy jövőt jósolnak 2019-ben a szezámmagból készült sűrű állagú masszának, a tahininek is, amely rendkívül gazdag rézben, magnéziumban, kalciumban és cinkben is.

View this post on Instagram

Christmas fever is unstoppable!😅✨ Hope everyone has a cozy sunday with lots of porridge and not too much christmas hectic! 😉🥣Be inspired by this heavenly creamy masterpiece by @oatmeal_stories⠀ ⠀ And by the way, you can win two of those coconut bowls in my giveway which still runs until today evening (europe/uk time)! To find out how to enter and what to win check out the giveaway post in my feed ⤴️⠀ .⠀ Tahini Vanilla Chocolate Chip Oatmeal 😋✨⠀ 1/2 cup rolled oats⠀ 1/2 cup hot water⠀ 3/4 cup oat milk⠀ 1 tbsp tahini⠀ 1 tbsp maple syrup⠀ 1 tsp vanilla essence⠀ pinch of sea salt⠀ handful of dark chocolate chips⠀ In a small pan, pour hot water over your oats and let soak for 5 minutes. Add the rest of the ingredients (except chocolate chips), stir well and bring to a boil. Cook over low heat for about 10 minutes or until thick and creamy. Turn off the heat, stir in chocolate chips and serve warm with more chocolate chips on top.⠀ .⠀ .⠀ .⠀ .⠀ .⠀ .⠀ #theporridgebear #oatmeal #breakfast #porridge #chocolate #oats #tahini #breakfastbowl #breakfastrecipes #whatveganseat #vegansofig #wholefoods #healthy #healthyfood #healthychoices #healthylifestyle #healthyfoodshare #veganfoodshare #eatclean #eathealthy #foodblogger #veganblogger #veganrecipes #foodphotography #cleaneats #breakfastideas #veganfood #plantbased #vegan #recipes

A post shared by The Porridge Bear (@theporridgebear) on

4. Vegán/vegetáriánus hamburger

Húspogácsa helyett ma már számtalan alternatíva közül választhat az, aki nem szeretne húst fogyasztani. Céklából, szójából, szejtánból, babból is készül hamburgerpogácsa, csak győzzünk választani.

5. Óceáni rágcsálnivalók

Ha harapnivalókról, rágcsálnivalókról van szó, akkor rendszeresen kekszre, csipsre, ropira, magvakra gondolunk. 2019-ben ez változhat, ugyanis elkezdjük felfedezni az óceáni ízeket: algából, vízililiom magjából készült rágcsálnivalók közül válogathatnak azok, akik szeretik az efféle csemegéket.