Egészség

Miért együnk sok brokkolit?

A brokkoli köztudottan nagyon egészséges, ám a gyerekek nem annyira szokták szeretni. Pedig ez a zöldség igen sokoldalú, ráadásul rengeteg módon elkészíthető, így pedig változatosságot nyújt az étkezéseknél. Mi most összeszedtük, hogy miért érdemes minél több brokkolit ennünk.
  • Érdemes tudnunk, hogy ha a brokkolit pároljuk, akkor sokkal több koleszterincsökkentő hatóanyag marad benne, mintha főznénk vagy sütnénk.
  • A brokkolinak van egy természetes méregtelenítő hatása, így csökkentheti a betegségeket okozó, a szervezetben képződő méreganyagok mennyiségét is.
  • A brokkoli kiváló vasforrás, így azoknak, akik nem fogyasztanak húst, hasznos lehet.
Fotó:Pexels/CCO License

Fotó:Pexels/CCO License

  • A brokkoli képes csökkenteni a gyulladásos folyamatok kialakulásának az esélyét.
  • Tartalmaz kaempferolt, amely számos allergén hatását csökkenti, így aki valamilyen allergiában szenved, annak igen hasznos a brokkoli fogyasztása.
  • A brokkoliban sok ásványi anyag található, ráadásul C-, K-, A-vitamin, valamint folsav, mangán, triptofán, kálium, B6-vitamin, B2-vitamin, B5-vitamin és még kalcium is van benne.
  • A brokkoli nagy szerepet játszhat a fogyásban is, hiszen kevés kalóriát tartalmaz, emellett pedig jó rostforrás, amely segít eltelíteni.
  • A brokkolit nagyon sok módon el lehet készíteni, például nyersen, gőzölve, főzve vagy akár grillezve. Emellett fontos megjegyezni, hogy 100 gramm brokkoliban csupán 28 kalória található.
  • A sok érv mellett fontos megjegyezni, hogy a gyerekeknek kifejezetten fontos sok brokkolit fogyasztaniuk, annak ellenére, hogy alapvetően nem minden esetben szeretik. Próbáljuk minél ízletesebb módon elkészíteni, így nekik is megjöhet a kedvük ehhez a zöld csodaszerhez.