Egészség

Ezek lehetnek az okai, ha megakadtunk a fogyókúránkkal

Amikor belevágunk egy fogyókúrába, az első napokban beindulhat a súlyvesztés, majd idővel szépen lassan megszabadulhatunk még néhánytól. Egy idő után azonban megakadhat ez a folyamat – ennek több oka is lehet. A legjobb, hogy azért, mert elértük a kívánt testsúlyunkat. De előfordulhat az is, hogy mi még szeretnénk fogyni, de mégsem megy. Egy személyi edző szerint ezek lehetnek az okai, ha megakadtunk a fogyókúránkkal.

A fogyókúra során idővel kialakul az a rutin, ami alapján étkezünk, ami alapján rendszeresen sportolunk. Viszont még ezt is módosíthatja az életünk: bármi közbejöhet, amiért nem tudunk minden nap ugyanolyan hatékonyan odafigyelni a diétánkra. Ha mindezek ellenére mégis sikerül betartani, követjük a diétás étrendet, eleget alszunk, rendszeresen mozgunk, mégsem csökken a testsúlyunk, annak több oka is lehet. Íme ezek közül 4 Sam Frohlich személyi edző szerint.

Fotó: iStock.com/pixinoo

Fotó: iStock.com/pixinoo

Túl gyorsan vagy túl sok kalóriával csökkentettük az étkezést rövid idő alatt: bár az alacsonyabb kalóriatartalmú étkezés fontos, ha túl kevés kalóriát viszünk a szervezetünkbe, az lassíthatja az anyagcserét és visszaesést eredményezhet.

Ugyanazt az edzést végezzük újra meg újra: fontos, hogy rátaláljunk a számunkra legjobb edzésprogramra, de az is fontos, hogy időnként változtassunk rajta. Főleg a kardió erősségét, hosszát lehet érdemes módosítani.

Láthatatlan kalóriákat viszünk a szervezetünkbe: egy kocka csoki, egy habos kávé, egy szelet süti. Úgy tűnhet, hogy nem számít, hiszen olyan kicsi, olyan ártatlan – mégis könnyen előfordulhat, hogy ezek miatt nem mozdul a mérleg nyelve.

Lustábbak lettünk: beindult a fogyás, jobban éreztük magunkat, és egyik napról a másikra kissé elkényelmesedtünk. Több edzést kihagytunk mostanában, vagy nem olyan intenzíven végeztük.