Egészség

Diétamesék – karácsony előtti diétaötlet egy csinosabb és egészségesebb ünnepért

Az ünnepi időszak, de általában a december arról is szól, hogy finomabbnál finomabb ételeket eszünk. Csokit hoz a Mikulás, de a mézeskalács, a gesztenyés szelet és a szilvás puszedli is csábítóan hívogat bennünket, a nagy lakomákról nem is beszélve – ezek tetőpontja kétségkívül a karácsony. Hogy ne menjen mindez az alakunk és az egészségünk rovására, ráadásul ha szeretnénk egy kicsit csinosabbak is lenni a hó végére, íme egy kis segítség! A karácsony előtti diétaötlettel csinosabban és egészségesebben ünnepelhetünk idén.

Ha szeretnénk leadni néhány kilót és egy kicsit „összeszedni” magunkat karácsonyra, még nem késtünk el vele. De ne is várjunk vele tovább, vágjunk bele most a diétába, hogy sikeres legyen a felkészülés. Ha kitartóak, következetesek és türelmesek vagyunk, akár már a közelgő céges bulira is megszabadulhatunk egy kis feleslegtől. Csalni nem ér, sportolni azonban kötelező.

Muti, mit eszel

Az egészséges és hatékony fogyókúrák egyik legfontosabb alapja az étrend. Sizgorú diétába kell fognunk, de megéri. Általános tapasztalat, hogy az első napok a legrosszabbak. Nem az első és a második, azon még túlesünk úgy, ahogy. De a harmadik, negyedik napra már kellőképpen kiéhezünk ahhoz, hogy befészkelje magát a gondolat a fejünkbe: „egy szelet csokitól, egy szelet sütitől, néhány falat tésztától még nem lesz semmi bajunk”. Csakhogy épp azon vagyunk, hogy kitisztítsuk és átállítsuk a szervezetünket, no meg a gondolkodásunkat az egészségesebb étrend felé, akkor pedig nem szabad félrenézni. Ha elhatároztuk, tartsuk is be, ne csaljunk, csak mert senki nem látja. Magunknak csináljuk, nem másnak. Ha eredményt szeretnénk, bírjuk ki ezt a néhány hetet – majd karácsonykor eszünk sütit is meg krumplipürét is (remélhetőleg mértékkel).

Fotó: iStock.com/puhimec

Fotó: iStock.com/puhimec

Egészséges zsírok: a tengeri halak jó választásnak tűnnek. Ha nem is eszünk minden nap halat, hetente kétszer vagy hármszor belefér a menübe. Natúr fogyasszuk, grillezzük vagy pároljuk, esetleg süssük meg egy kevés olívaolajon.

Felejtsük el az alkoholt: a száraz novembernek ugyan vége, de ez nem azt jelenti, hogy muszáj innunk alkoholt. Sőt, inkább kerüljük, mert rengeteg cukrot tartalmaz és a májunknak is csak ártunk vele.

Hagyjuk abba a nassolást két étkezés között: tervezzük meg a napi étkezéseinket. Például reggeli 8-kor, tízórai 11-kor, ebéd 14-kor, uzsonna/vacsora 17-18 óra körül. Ha mégis megéheznénk, együnk zöldségeket vagy egy almát. És igyunk sok vizet – többek között azért, mert az éhségünket is elveheti.

Kerüljük az üdítőket: a szénsavas italok egyébként is tiltólistásak, de a gyümölcslevek is tartalmazhatnak hozzáadott cukrot. Valamint egy almával, körtével vagy naranccsal kielégíthetjük a gyümölcs iránti vágyunkat.

Kerüljük a cukrokat: és általában minden szénhidrátot, de még a szénhidrátcsökkentett élelmiszereket is! Ez talán a legnehezebb része, hiszen a legegyszerűbb, ha veszünk két kiflit vagy megpirítunk két szelet kenyeret, de ezekről most le kell mondanunk. Törekedjünk arra, hogy az étrendünk főleg zöldségekből álljon.

Ne feledjük a célunkat: a gyenge pillanatokban jusson eszünkbe, hogy miért is vágtunk bele. Vagy ha az segít, gondoljunk arra, hogy már csak alig három hét, és itt a karácsony – annyit meg ki lehet bírni, nem igaz?

Fotó: iStock.com/Wand_Prapan

Fotó: iStock.com/Wand_Prapan

És remélhetőleg addigra az agyunk, a gondolkodásunk is átáll az egészségesebb étrend követésére, így az ünnepi lakomáknál is mértéket tudunk majd tartani.

Egy kicsi mozgás mindenkinek kell

Az egészséges és hatékony fogyókúrák másik legfontosabb összetevője a rendszeres testmozgás. Törekedjünk arra, hogy minden nap mozogjunk közepesen intenzíven legalább fél órát. Úgysem jön össze minden nap, de ne hagyjuk ki lustaságból, csak ha tényleg nem érünk rá. A futás vagy az ehhez hasonló kardiosportok lennének a legjobbak, de a pilates, a jóga is megfelelő, ha ahhoz van kedvünk. A lényeg, hogy mozogjunk!