Egészség

5 szuper tipp, hogy energikusak maradjunk 50 felett is

Hajlamosak vagyunk az idő múlásával legyinteni, hogy biztos azért nem érezzük már olyan jól magunkat a bőrünkben, mert nem vagyunk húsz-, de harmincévesek sem. Főleg 50 éves kor és a menopauza után vagyunk kicsit lemondóbbak, ami többek között a hormonális, illetve az ezzel járó egészségügyi változásoknak is betudható. Ne hagyjuk, hogy így legyen: íme 5 szuper tipp, hogy energikusak maradjunk 50 felett is.

Az idősödő nők egyik legnagyobb „ellensége” a hirtelen testsúlygyarapodás, amit többek között a lelassult anyagcsere okozhat. Emellett a hormonális változások számos kellemetlen tünettel járhatnak, amivel fontos foglalkozunk – kérjük ki az orvosunk véleményét és segítségét, hogy a számunkra legmegfelelőbb lépésekkel tudjunk egészségesek maradni. A legfontosabb minden mellett az egészséges életmód, illetve az, hogy minden nap jó legyen a hangulatunk, a közérzetünk. Hogy erősek és fittek maradjunk. Íme 5 szuper tipp, hogy energikusak maradjunk 50 felett is.

B12-vitamin

Törekedjünk arra, hogy a megfelelő mennyiségben vigyünk a szervezetünkbe B12-vitamint. Ez többek között az idegrendszerünk és a vérkeringésünk szempontjából is fontos lehet. Elsősorban a halakból és más húsokból juthatunk hozzá a fehérjetartalmuk miatt.

Fotó: unsplash.com/CarolineAttwood

Fotó: unsplash.com/CarolineAttwood

Sófogyasztás

Ne hagyjuk el, de mindenképp csökkentsük a sófogyasztásunkat, főleg, ha esetleg úgy érezzük, hogy talán már-már túlzásba is estünk. A sóbevitel nagyban befolyásolhatja a vérnyomásunkat, illetve az erek, a vérkeringés egészséges működését.

Vasbevitel

Vegyük szemügyre, hogy körülbelül mennyi a napi vasbevitelünk, és ha szükséges, emeljük a szintet. Kérdezzük meg egy szakembertől, hogy mit javasol, hogyan tudnánk megfelelő mennyiségű vashoz juttatni a szervezetünket (persze fontos, hogy előtte kérjünk kivizsgálást, hogy valóban szükségünk lehet-e a több vas bevitelére).

D-vitamin és kalcium

A menopauzán átesett nők esetében fokozottabban kell odafigyelni a csontok állapotára, a csontsűrűség megfelelő minőségére. Többek között ez is a hormonok változása, az ösztrogén csökkenése miatt válik rendkívül fontossá. Például a hal, a spenót, a brokkoli, a kel, a tej vagy a joghurt szerepe ezért is fontos az étrendünkben.

Mediterrán étrend

A menopauza növelheti a szívbetegségek kialakulásának kockázatát, ezért fontos, hogy jobban figyeljünk az étrendünkre, az életmódunkra, mint előtte tettük. A kutatások azt bizonyítják, hogy a mediterrán étrend jó hatással lehet a nők szervezetére – érdemes lehet változtatni és becsempészni egy kis olasz vagy görög hangulatot az életmódunkba. Vagy utazzunk el ezekbe az országokba egy kis tapasztalatszerzésre!