Egészség

3 természetes módszer, amely enyhíti a menopauza tüneteit

A menopauza számos kellemetlen tünettel járhat együtt, amely hatással van az egészségünkre és befolyásolhatja azt is, hogyan alszunk. Szerencsére rendelkezésünkre állnak olyan természetes módszerek, amelyek segítenek abban, hogy a menopauza alatt és után is jól érezzük magunkat.

A menopauza idején különösen fontos, hogy odafigyeljünk az egészséges életmódra: legyen része az életünknek a testmozgás, az egészséges étkezés, a relaxáció és emellett a lelkünknek is adjunk elég táplálékot a társasági kapcsolataink ápolásával, különböző kreatív és szellemi tevékenységekkel. Mindemellett kipróbálhatjuk a következő természetes gyógymódokat is.

Akupunktúra

Az akupunktúra az ősi kínai gyógyászat szerint segít kiegyensúlyozni és helyreállítani a test egészséges energiaáramlását, csillapítja a fájdalmat, és kiegészítheti a magas vérnyomás, a szorongás és a depresszió, valamint az emésztési zavarok kezelését. A kutatások szerint az akupunktúra hatékony az alvászavarok, a hőhullámok kezelésében, és növelheti az ösztrogénszintet.

unsplash.com/Antonika Chanel

Fotó: unsplash.com/Antonika Chanel

Test-elme gyakorlatok

Szintén kutatások állnak rendelkezésre arról, hogy az olyan mozgásformák, mint a jóga, a tajcsi és a csikung segíthetnek az alvászavarok leküzdésében és az egészség helyreállításában. A lelki beállítottság nagyban befolyásolja, hogy milyen erőteljesek az egyes tünetek, az említett gyakorlatok pedig épp a tudatállapotunk helyreállításában segítenek. Emellett csökkentik a szív- és érrendszeri problémák, az inzulinrezisztencia kialakulását, nyugtatják az idegrendszert, nemcsak az izmok, de a csontok erősségét is növelik, és segítenek az alvászavarok kezelésében.

Masszázs

A terápiás masszázsnak szintén nagy hasznát vehetjük a tünetek enyhítésében. Ez a módszer élénkíti a vérkeringést, aktiválja a szervezet nyirokrendszerét és csökkenti a folyadékvisszatartást, enyhíti az izmok és az ízületek feszültségét. Nyugtatja az idegrendszert, és segít a stressz csökkentésében, a szorongás enyhítésében, emellett elősegíti a nyugodt alvást.