Egészség

7 hiba, ami megakadályozhatja, hogy lapos hasunk legyen

A hétköznapi stressz és a genetika is okolható azért, ha nem tudunk lefogyni, ha egyszerűen nem tudjuk elérni azt az alakot, amire vágyunk. De ezek mellett még több tényezőt is figyelembe kell vennünk, hogy megtaláljuk a valódi okát a kudarcunknak. Emiatt érdemes lehet átgondolni az életmódunkat, hiszen könnyen lehet, hogy a mindennapjainkban keresendő a probléma. Íme 7 hiba, ami megakadályozhatja, hogy lapos hasunk legyen.

1. Nem figyeljük a bevitt kalóriákat

Több olyan étellel is találkozhatunk, amik rejtett módon tartalmaznak zsírt vagy cukrot – nem is gondolnánk, hogy ezek is megakadályozhatják, hogy laposabb legyen a hasunk. Érdemes lehet kiszámolni, hogy a korunknak, a magasságunknak és a testsúlyunknak megfelelően mennyi napi kalóriára van szükségünk, és ne lépjük át azt a határt.

2. Plusz kalóriákat iszunk meg

Ugyanis az italokban is lehetnek rejtett kalóriák, akár még a gyümölcslevekben is – olvassuk el a címkén feltüntetett összetevőket, hogy elkerülhessük ezeket. De ugyanígy az alkohol vagy például a kávé és a tea is tartalmazhat fölösleges kalóriákat.

Fotó: iStock.com/ollinka

Fotó: iStock.com/ollinka

3. Cukrok és finomított szénhidrátok

Bár diétás étrendet követünk, olykor mégis eszünk egy darab csokit, sütit, kekszet vagy fehér lisztből készült péksütiket. Lehet, hogy úgy gondoljuk, ez nem számít, miközben könnyen lehet, hogy ez akadályozza meg a fogyásunkat.

4. Nem sportolunk elég intenzíven

A táplálkozás mellett fontos, hogy rendszeresen sportoljunk. Tegyük a szívünkre a kezünket és valljuk be magunknak őszintén, hogy valóban mindent megteszünk az edzőteremben, vagy néha lazsálunk egy kicsit? Nos, lehet, hogy éppen ez a probléma.

5. Túlzásba visszük az edzés utáni evést

Edzés után fontos enni néhány falatot, hogy pótoljuk az energiát. Persze nem mindegy, hogy mit eszünk és az sem, hogy mennyit. Törekedjünk arra, hogy kevesebb kalóriát vigyünk be, mint amennyit edzés közben elégettünk.

6. Nem eszünk elegendő fehérjét

Szénhidrátot a legkönnyebb bevinni a szervezetünkbe, pedig fehérjére nagyobb szükségünk lehet a diéták és fogyókúrák esetén. Figyeljünk oda az étkezésünkre, sovány fehérjét fogyasszunk, elegendő mennyiségben – ezt nemcsak a húsokban vagy a tejtermékekben található, hanem a babban, a hüvelyesekben, a diófélékben és egyes zöldségekben is.

7. Egész nap eszünk

Lehet, hogy odafigyelünk arra, mit eszünk, de valóban fontos, hogy egész nap együnk valamit? A válasz erre, hogy nem, hiszen ha egész nap rágcsálunk, könnyen túlzásba vihetjük a bevitt kalóriamennyiséget, amit pedig nem biztos, hogy el is égetünk. Figyeljünk oda, hogy ne együnk mindig, tartsuk be a napi ötszöri étkezést.