Egészség

Hogyan pörgessük fel az agyunkat az étkezéssel?

Bár a legtöbb cikk arról szól, hogy hogyan tudnánk a legkönnyebben a felesleges kilóktól megszabadulni, pedig agyunk egészsége és frissességének megtartása épp olyan fontos, mint a vágyott alak elérése, ha nem fontosabb. A következőkben azokról az élelmiszerekről ejtünk szót, amelyek hozzájárulnak agyunk felturbózásához.
  • A brokkoli magas kolinszinttel rendelkezik, amely hozzájárul az agy korai fejlődéséhez, ráadásul igen pozitív hatással van az idősek memóriavesztésére is.
  • Az avokádó pozitív hatásairól ódákat lehetne zengeni, azt viszont talán kevesen tudják, hogy még a véráramlás és a vérkeringés serkentésében is szerepe van. Az avokádóban megtalálható jótékony zsír előnyös a szervezet számára.
Fotó:Pexels/CCO License

Fotó: Pexels/CCO License

  • A kurkumában nagy mennyiségű kurkumin nevű antioxidáns található, amely védi az agyat az Alzheimer-kór kialakulásától. Ehhez a tényhez kötik azt, hogy Indiában sokkal kisebb az Alzheimer-kór gyakorisága, mint a nyugati országokban.
  • A fekete bab igen jó hatással van a szívünkre, és már 120 mg fekete bab elegendő magnéziumforrást biztosít a szervezetnek ahhoz, hogy az pozitív hatással legyen az agyműködésünkre.
  • Természetesen ha az agyunk felturbózásáról van szó, akkor nem mehetünk el az olajos magvak mellett. A dió, a tökmag vagy például a napraforgómag igen jó hatással van az agyműködésünkre, hiszen sok létfontosságú tápanyagot tartalmaz. Arra azonban ügyeljünk, hogy naponta egy-két maroknyi elfogyasztása ezekből bőven elég.
  • A tej és a joghurt rengeteg B-vitamint tartalmaz, amely segíti az agyszövetek növekedését.
  • Ha nem iszunk elegendő vizet, akkor romolhat a rövidtávú memóriánk, éppen ezért soha nem szabad addig várni, amíg szomjasak leszünk!
  • A kókuszolaj zsírsavjai egy tanulmány szerint javították az idős emberek kognitív funkcióit, és jó hatással voltak az emlékezetükre.