Egészség

5 lefekvés előtti rituálé, ami segíthet, hogy nyugodt legyen az álmunk

A pihentető, nyugodt alvás mindannyiunk számára fontos, ennek hiánya káros hatással lehet a fizikai és mentális egészségünkre egyaránt. Mindenkinek megvan a maga elalvás előtti rutinja, amihez tudatosan vagy anélkül, de ragaszkodunk. Viszont nem árt ezeket megvizsgálni, mert lehet, hogy akad közöttük olyan, amiről nem is gondolnánk, mégis rossz hatással lehet az alvásunkra, s így az egészségünkre. És az sem árt, ha kapunk egy kis segítséget: íme 5 lefekvés előtti rituálé, ami segíthet, hogy nyugodt legyen az álmunk. Mutatjuk!

Lefekvés előtt egy órával kapcsoljunk ki mindent, ami elektromos

Ez nemcsak a tévére vonatkozik, de a laptopra és az okostelefonra is. Ha tudjuk, hogy például este 11 órakor szeretnénk elaludni, akkor tíz óra körül már kapcsoljunk ki mindent, ügyeljünk arra, hogy semmi ne világítson, ne villogjon a hálószobánkban, s ha nyitott ajtónál alszunk, akkor azon kívül se. Ne zavarja semmi az elalvást és általában a nyugodt alvásunkat.

Fotó: iStock.com/Liderina

Fotó: iStock.com/Liderina

Meditáljunk

Ha már úgyis kikapcsoltunk mindent, és csend honol az otthonunkban, meditáljunk egy kicsit. Elég csak néhány percet csendben ülni, miközben odafigyelünk a légzésünkre és kiürítjük a fejünket. Nyugtassuk le magunkat, a gondolatainkat, a szívverésünket, készüljünk fel az alvásra.

Olvassunk

Legyen az éjjeliszekrényünkön az éppen aktuális könyv, amit olvasunk, és olvassunk is belőle néhány oldalt, miután bebújtunk az ágyba. A krimi vagy a horror nem éppen a legjobb műfaj elalvás előtt, érdemesebb inkább olyat választani, amelyik elgondolkodtat, vagy szép történetekkel van teli.

Vigyünk a szervezetünkbe magnéziumot

A szakemberek szerint ugyanis többek között a magnézium az, ami hozzásegíthet bennünket a pihentető és nyugodt alváshoz. Például megnyugtatja az izmokat. Például együnk vacsorára néhány szemet diófélékből, magvakból vagy zöld leveles zöldségekből.

Fontos a jó matrac

Nem mindegy, hogy min alszunk: törekedjünk arra, hogy a matracunk a lehető legkényelmesebb legyen. Egy rossz matrac meglehetősen sokat ronthat az alvásunk minőségén, ahogyan a párnák és takarók is, no és az ágynemű frissessége is fontos.