Egészség

11 jótékony egészségügyi hatás, amiért érdemes jógázni a tudomány szerint

A jóga jött, látott és győzött – néhány éve kezdődött a térhódítása, egyre nagyobb népszerűségének köszönhetően mára az egyik legkedveltebb mozgásforma, amit szinte minden korosztály űzhet. És amellett, hogy a rendszeres testmozgás általában jótékony hatással lehet a szervezetünkre, a kutatók mégis fontosnak tartották nyilvánosságra hozni, hogy többek között mi az a 11 jótékony egészségügyi hatás, amiért érdemes jógázni a tudomány szerint. Íme!

Az egészséggel, az egészségüggyel foglalkozó szakemberek rengeteg kutatást végeztek azért, hogy megállapítsák, milyen jótékony egészségügyi hatása lehet a jógának.

Mivel jellemzően alacsony intenzitású mozgásforma, sokkal inkább nyújtásra és a pózok kitartására épül, ezért érdemes lehet előbb szakorvos véleményét kikérni, hogy elkezdhetjük-e ezt a sportot. Ha az orvos nem tiltja, kisebb hátfájások, ízületi fájdalmak esetén is hasznos lehet a jóga.

Fontos, hogy valóban szakképzett és felkészült jógaoktatóhoz járjunk, mert amilyen pozitív hatása lehet, olyan sokat is árthatunk az egészségünknek a jógával, ha olyasvalakitől tanulunk, aki nem ért hozzá, nem szakember.

Fotó: iStock.com/fizkes

Fotó: iStock.com/fizkes

Ha az orvos is engedi, és megtaláltuk a számunkra tökéletes oktatót, akkor érdemes lehet belevágni: íme 11 jótékony egészségügyi hatás, amiért érdemes jógázni a tudomány szerint.

  1. Segít levezetni a krónikus stresszt.
  2. Csökkentheti a szorongást.
  3. Csökkentheti a depressziót.
  4. Javíthatja a szívünk egészségét.
  5. Jótékonyan hathat a kisebb hátproblémákra.
  6. Általában javulhat tőle az egészségünk.
  7. Segítségünkre lehet a harag és düh levezetésében, feloldásában.
  8. Javíthat az egyensúlyunkon és megakadályozhatja az időskori eleséseket.
  9. Javíthat a pajzsmirigy működésén.
  10. Segíthet megelőzni a cukorbetegséget.
  11. Megerősítheti az immunrendszerünket.