Egészség

3 étkezési szabály az anyagcsere felgyorsításához

Ha fogyni szeretnénk, nemcsak az számít, mit eszünk, hanem az is, mikor és hogyan. Cikkünkből kiderül, mely alapelveket kell betartanunk, ha szeretnénk felgyorsítani az agyagcserénket.

Az anyagcsere az a folyamat, melynek során az elfogyasztott ételből energia lesz. Azt, hogy ez a művelet hogyan zajlik, számtalan tényező befolyásolja, a genetikától kezdve az életkorig, de idetartoznak az étkezési szokások is. Ez az a tényező, amelyen lehet változtatni. Ha a következő alapelveket szem előtt tartjuk, akkor sokat tettünk azért, hogy megőrizzük a vonalainkat, esetleg még le is adjunk néhány kilót.

Együnk sok fehérjét

A fehérje fogyasztása során több kalóriát éget el a szervezet, mint a zsírok és szénhidrátok emésztése során, ezért is fontos, hogy megfelelő mennyiség kerüljön a tányérunkra ebből a tápanyagból. Részesítsük előnyben a telített zsírsavakban szegény, telítetlen zsírsavakban gazdag ételeket, mint a sovány húsok, a hal, a tofu és a hüvelyesek.

unsplash.com/Travis Yewell

unsplash.com/Travis Yewell

Reggelizzünk

Bár arról megoszlanak a vélemények, hogy a reggeli tételesen is hozzájárul-e a kilóvesztéshez, az biztos, hogy számos haszna van emésztésünkre és étvágyunkra nézve. Így lökést adunk az emésztőszerveinknek, hogy dolgozni kezdjenek, nem utolsósorban pedig elég energiához jutunk, hogy elindítsuk a napot. Így nem fogunk a későbbiekben folyamatosan éhezni. Érdemes rostban gazdag reggelit fogyasztanunk, például gyümölcsöket, turmixot, zabkását.

Együnk gyakran

Persze, nem kell óránként bekapnunk valamit, de ha szeretnénk aktívan tartani az anyagcserénket, érdemes az étkezések között 3-4 óránál nem hosszabb szüneteket tartani. Ha ennél több idő telik el két evés között, akkor máris lelassul az anyagcsere. A főétkezések közé kisebb nassolásokat iktathatunk, amikor olyasmit ehetünk, amiben fehérje és szénhidrát is van, mint például az alma-sajt kombinációban.