Egészség

Rossz szokások, amelyek sokkal idősebbnek mutatnak minket

A fiatalos kinézethez nem mindig elég a fiatalos lélek, a sok sport és a megfelelő hidratálás: apróságokon múlhat, hogy épp tíz évvel idősebbnek vagy fiatalabbnak tűnünk aznap.

A hajunk negyven felett már megritkulhat, könnyebben kiszáradhat, a hajszálak elveszíthetik a tartásukat, elvékonyodhatnak. Ezért aztán igyekszünk frissen mosott és szárított frizurával megjelenni, mert úgy többnek tűnik a haj mennyisége. Ám miközben a forró levegővel fújjuk a hajunkat, a hajszálakba apró buborékok kerülhetnek, amik még törékenyebbé és vékonyabbá teszik azokat. Tartsuk megfelelő távolságra a hajszárítót a hajunktól akkor is, ha így kicsit többet kell időznünk a szárítással, használjunk hajvédő készítményeket, és minél langyosabb levegőt fújunk a hajunkra a forró helyett, annál jobb. Ha nem érezzük eléggé teltnek a frizuránkat, ne szorítsuk szoros lófarokba, mert az hosszú távon hajhulláshoz vezethet: kérjük meg a fodrászunkat, mutasson néhány laza, fejbőrt és hajszálakat nem terhelő kontyot.

Sütifüggés

Ha úgy érezzük, nem bírunk ki egy délutánt sem süti, sem rágcsálnivaló vagy péksütemény nélkül, ne csodálkozzunk, ha nem hozzuk a legjobb formánkat. A finomított szénhidrátok, a fehér liszt és cukor hizlalnak, vércukorszintünket hullámvasútra kényszerítik, amitől még fáradtabbnak érezhetjük magunkat. Ráadásul a kollagén és a cukor miatt megfelelő enzim jelenléte nélkül egy glikáció nevű gyulladáskeltő és öregedésgyorsító folyamat indul be, amitől hosszú távon ráncosabbak lehetünk, és a bőrünk vérellátása is romolhat. Térjünk át cukormentes joghurtokra, a teljes kiőrlésű liszttel és egészséges cukorpótlóval készült finomságokra, zöldségekre, sajtokra.

Fotó: unsplash.com/Form

Fotó: unsplash.com/Form

Rossz izmokat mozgatunk

A heti legalább két alkalommal végzett sport és edzés nagyon jó hatással van a lelkünkre, a bőrünkre, az izmainkra, a szív- és érrendszerünkre egyaránt. Ám sokan követik el azt a hibát, hogy nem a koruknak és az egészségi állapotuknak megfelelő edzéseken vesznek részt, ami növeli a sérülések kockázatát. Ráadásul ha sokat és durván grimaszolunk például a súlyok emelgetése közben, akkor bevéssük a nem kívánatos ráncainkat. Ellenőrizzük a tükörben, mégis milyen fejet vágunk edzés közben, és próbáljunk meg inkább a levegővételre koncentrálni arcunk gyűrése helyett.

Nem kell félni a zsíroktól

Miközben sok diétázó nő nulla százalékos zsírtartalmú termékekkel veszi körbe magát, csodálkozik, hogy nem éri el a megfelelő eredményt. A szénhidrátok és a fehérjék aránya legalább olyan fontos, mint a zsíré, csak azzal körülményesebb foglalkozni, és több lemondással jár. Ráadásul az olyan egészséges zsírok, mint az ómega-3 zsírsav elengedhetetlen az öregedés elleni küzdelemben: segíti a szemek és az agy egészségét, gyulladásgátló hatású, serkenti a memóriánkat, és nagyon sokat javíthat a bőrünk állapotán, mert gátolja a kollagén- és elasztinrostok pusztulását. Tehát nem baj, ha kerüljük a telített zsírokat, ha pótoljuk a telítetlen zsírok kiürülő raktárait olívaolaj, tengeri halak, olajos magvak vagy avokádó gyakori fogyasztásával.

Fotó: iStock.com/Tinatin1

Fotó: iStock.com/Tinatin1

A jó öreg szemdörzsölgetés

Ha elhomályosodott a látásunk, fáradtak vagyunk, vagy csak nem megfelelő szemüveget hordunk, szokásunkká válhat a szemeink dörzsölése. Ezzel nemcsak a sminket kenjük el, de a szempilláinkat is töredezetté tehetjük, akár nagy részük ki is hullhat. Emellett a szem alsó részén apró traumákat okozunk, bőrünk kivörösödik, és még kimerültebbnek tűnhetünk. Ha szeretnénk korrigálni a látásunkat, alkalmazzuk dörzsölés helyett a 20-20-20-as szabályt. Húszpercenként nézzünk egy tőlünk 20 lábnyira (hat méterre) lévő tárgyra legalább húsz másodpercig.

Ne csak turmixot reggelizzünk

Sokan a reggelizésen próbálnak időt spórolni, de ez visszaüthet. Gyorsan ledönteni egy mangós-ananászos smoothie-t gyorsnak és hatékonynak tűnhet, ráadásul vitamindús is, de a csak gyümölcsöt tartalmazó turmixok rengeteg fruktózt juttatnak a szervezetünkbe, ami az egekbe emelheti a vércukorszintünket. Ez nemcsak felültet a már jól ismert hullámvasútra, de a bőrünknek is árthat. Együnk több sötétzöld leveles zöldséget, és egészítsük ki a reggelinket fehérjékkel és lassan felszívódó, teljes kiőrlésű gabonából származó szénhidrátokkal.