Egészség

Bikinialak éhezés nélkül, avagy hozzuk formába magunkat nyárra

A bikinialak úgy készül… hogy felvesszük a binininket, és már kész is! Csakhogy hajlamosak vagyunk túlmisztifikálni, vagyis amikor eszünkbe jut, hogy hamarosan a strandon süttethetjük a hasunkat, nyugtalanok leszünk, feszültek és azon gondolkodunk, hogy vajon mikor kellett volna elkezdenünk a diétát, hogy most nyugodtan és felszabadultan gondolhassunk arra, hogy néhány hét múlva egy szál bikiniben flangálunk a büfé és a törölközőnk között. Szépíthetünk a helyzeten, ha egy kicsit formába hoznánk magunkat a nyárra – mutatjuk, hogyan kerülhetünk közelebb az úgynevezett bikinialakhoz éhezés nélkül.

A táplálkozási szakemberek és edzők egyetértenek abban, hogy a formás alak a konyhában kezdődik. Vagyis nem mindegy, hogy mit eszünk és persze az sem, hogy hányszor. A válasz pedig nagyon egyszerű: az étkezéseink fő részét képezzék a zöldségek és gyümölcsök, naponta 7–10 adag.

Fotó: Pexels/ CC0 License

Fotó: Pexels/ CC0 License

„A magas kalóriatartalmú ételek nagyon csábítóak, ráadásul tökéletesen eltelíthetnek. Viszont ha fogyni szeretnénk, akkor érdemes ezeknek az ételeknek a készítését elkerülni, és helyettük olyan ételeket készíteni, amelyek egészségesek, amiktől nem hízunk” – tanácsolja a dietetikus. Jennifer McDaniel szerint az egyik legfontosabb szabály, hogy minden étkezésnél az előttünk lévő étel legalább a fele legyen zöldség, ha nem teljesen az. Ugyanez vonatkozik a napközbeni étkezésekre és a nasikra: rágcsáljunk inkább magvakat, dióféléket, almát, bogyós gyümölcsöket vagy banánt, esetleg igyunk egy csésze szójatejből készült zsírszegény kakaót. Már a bevásárlásnál tudunk szelektálni, ha csak olyan élelmiszereket veszünk, amik támogatják a célunkat, jelesül azt, hogy formába hozzuk egy kicsit magunkat a nyárra.

Folyadék és sport

A szakemberek szerint a megfelelő ételek mellett fontos, hogy elegendő vizet igyunk – egyrészt teltségérzetet okoz, másrészt nagyon egészséges, és fontos a hidratálás a szervezetünk optmális működése miatt.

Ha sikerült az étrendünket be-, pontosabban átállítani, jöhet a mozgás. Valójában bármilyen étrend mellett fontos a rendszeres mozgás, de látható és mérhető eredményt jellemzően csak akkor érhetünk el a sport segítségével, ha megfelelően táplálkozunk.