Egészség

7 szuper tipp a lábápoláshoz 60 év felettieknek

Állítólag az ember mire eléri a 50 éves kort, már elegendő lépést tett ahhoz addigi életében, amennyivel az egész Földet körbejárhatta volna legalább kétszer. Nem csoda, hogy 60 éves korunkra már meglehetősen fáradtnak érezhetjük a lábainkat, hiszen az alsó végtagjaink (is) igencsak hűséges szolgálatot tesznek nekünk nap mint nap, ezért szeretetre és gondoskodásra van szükségük. Íme 7 szuper tipp a lábápoláshoz 60 év felettieknek!

A napi lábápolás mellett nyugodtan beiktathatunk hetente, kéthetente, de legalább havonta egyszer egy napot, amikor a lábápolással, a lábunk pihentetésével, kényeztetésével és regenerálódásával foglalkozunk. Ez pedig valószínűleg nemcsak a lábaink bőre, a talpunk, lábujjaink számára lehet jó érzés, de a lelkünk is felfrissülhet a segítségével.

1. Nyugtató lábfürdő

Lazítsunk a láb áztatásával. Egy lavórba engedjünk kellemes hőmérsékletű, de inkább melegebb vizet, ami várhatóan nem hűl ki gyorsan, illetve gondoskodjunk a hőmérsékletének folytonos pótlásáról, megtartásáról. Adjunk ehhez a vízhez félcsészényi tengeri sót és néhány csepp illóolajat – kedvünk szerint, amilyen illathoz éppen kedvünk van. Persze azt is figyelembe vehetjük, hogy melyiknek milyen hatása lehet, mint például a menta serkentheti a vérkeringést, a levendula pedig inkább megnyugtatja az izmokat. 10-15 percig áztassuk a lábainkat, majd töröljük szárazra, különös tekintettel a lábujjak közötti résekre.

Fotó: iStock.com/RobertoDavid

Fotó: iStock.com/RobertoDavid

2. Hidratáljunk

Ahogy egyre idősebbek vagyunk, úgy gyengül, úgy vékonyodik a bőrünk a lábfejünkön is, és sajnos egyre szárazabb is lesz. Ezért fontos a megfelelő hidratálás: tusolás, fürdés után használjunk hidratáló, bőrnyugtató, bőrpuhító lábkrémet. Arra azonban ügyeljünk, hogy a lábujjak között ne maradjon krém, mert könnyen gombásodás áldozatai lehetünk. Ha túl száraz a bőrünk, kenjük vastagon a talpunkra, sarkunkra, és húzzunk rá zoknit, amíg tökéletesen fel nem szívódik. Majd vegyük le azt, és hagyjuk szellőzni a lábfejünket.

3. Ápoljuk a körmeinket

Ne hanyagoljuk el, rendszeresen vágjuk le a lábujjakról a körmöket. Ha esetleg már nem tudunk odáig lehajolni, vagy a lábunkat nem tudjuk felhúzni, kérjünk meg valakit, hogy vágja le azokat, a legjobb lehet, ha szakemberre bízzuk ezt a tevékenységet. Különösen, ha száraz és megvastagodott a lábujjkörmünk.

4. Megfelelő cipőt hordjunk

A divatos magas sarkú cipőnk szép lehet, de talán már nem olyan kényelmes, mint amilyen korábban volt. Főleg a hegyes orra lehet az, ami különösen kényelmetlenné teheti a számunkra. Válasszunk olyan lábbeliket, amik sehol nem nyomják a lábfejet, és a lábujjaink is kényelmesen elférnek benne. Fontos a megfelelő alátámasztás – szükség esetén kérjük ki egy ortopédus véleményét.

Fotó: iStock.com/jacoblund

Fotó: iStock.com/jacoblund

5. Ellenőrizzük rendszeresen

Rendszeresen vizsgáljuk meg a lábunkat, a lábfejeket, a talpunkat és a lábujjainkat, vagy kérjük meg a szakembert, hogy ne csak a körmeinket vágja le, de nézze meg, hogy nincs-e rajta tyúkszem, bőrkeményedés, hólyag vagy más kiütés, amit kezelni kellene. Bármit is találunk, jobb felkeresni a problémával egy szakembert, hogy minél hamarabb megszabaduljunk a kellemetlenségtől.

6. Tornáztassuk a lábfejünket

Ahhoz, hogy jó legyen a vérkeringésük, hogy erősek, rugalmasak maradjanak, és sokáig megfelelő egyensúlyt biztosítsanak számunkra, fontos, hogy rendszeresen tornáztassuk a lábfejünket, illetve masszírozzuk a talpunkat. Keressünk speciális tornát, amit hetente többször is elvégezhetünk, vagy kérjük ki a szakember véleményét arról, milyen tornát javasol.

7. Vegyük komolyan a jeleket

Ha bármilyen fájdalmat érzünk a lábunkban, a lábfejünkben, a bokánkban, a talpunkban vagy a lábujjainkban, vegyük komolyan, és forduljunk vele orvoshoz. A fájó végtag nem normális, ne legyintsünk rá, hogy „ez a korral jár”, mert ez nem igaz. Ne várjuk, hogy majd magától elmúljon, keressünk fel egy szakembert, és kezeltessük a problémát.