Egészség

Így aludjunk okosabban

Mindegy, hogy rémálmok gyötörnek-e, vagy egyszerűen képtelenek vagyunk kipihenni magunkat, sokat javíthatunk az alvásminőségünkön, ha pár alapszabályt betartunk. Ezek a tippek nem bonyolultak, de rengeteget segíthetnek abban, hogy egy kicsit fittebben és üdébben ébredjünk reggelente – még akkor is, ha hajnalban csörög az a fránya óra!

Az ágyunkat csak alvásra használjuk

Ha mindenféle mást végzünk az ágyunkban (és itt most nem a huncutkodásra, hanem például a munkára vagy az evésre gondolunk), akkor az agyunk nem áll át arra, hogy itt bizony minden esetben pihenés folyik. Nagyon sokat segíthetünk a helyzeten, ha hozzászoktatjuk magunkat, hogy csak akkor bújunk ágyba, ha itt az ideje az alvásnak vagy a délutáni szundinak.

Használjuk ki az aromaterápia lehetőségeit

Ha esténként zuhanyzunk, használjunk levendulaolajos tusfürdőt vagy testápolót, vagy vásároljunk olyan illatosítót, amelynek levendulaillata van. Ez azért fontos, mert ez a gyógynövény segít ellazulni és megnyugodni, és előkészíteni a testünket a pihenésre.

Fotó: IStock.com/RomarioIen

Fotó: IStock.com/RomarioIen

Ne együnk nehezet

Bár azt már számtalanszor leírtuk, hogy az este hat utáni evés még senkiből nem csinált kövér nőt, azért érdemes abba belegondolni, hogy mikorra időzítjük az emésztést. Ha ugyanis lefekvés előtt közvetlenül eszünk, akkor a szervezetünk az emésztés miatt nem tud pihenni, és nyugtalan lesz az álmunk. Lefekvés előtt 1-2 órával már ne együnk semmi nehezet, és inkább már csak nyugtató teát iszogassunk.

Ne nyomkodjuk a telefonunkat

A kék fény kifejezetten rosszat tesz a szervezetünknek, a telefonunk, laptopunk, tévénk képernyője ilyet pedig nagy mennyiségben bocsát ki. Lefekvés előtt egy órával már vonjuk meg magunktól ezeket az eszközöket, hogy a szervezetünk is tudatosítsa: este van, és ideje lefeküdnünk aludni. Ellenkező esetben nehezebben fogja átállítani magát a pihenési időszakra.