Egészség

Ki mondta, hogy 93 évesen nem lehet tornázni?

Nagyon aranyos videóra akadtunk a neten: Twitteren osztotta meg egy lány, hogy az anyukája hogyan edzi a 93 éves betegét. A néni elképesztően élvezi a mozgást, óriási lelkesedéssel veti bele magát – ki mondta, hogy ennyi idősen már nem kell az edzés?

Joana Zanin Twitterre töltötte fel a videót, amelyben édesanyja a 93 éves kliensét tornáztatja – pontosabban inkább táncoltatja! A felvétel nagyon aranyos, a néni elképesztően élvezi a mozgást, talán jobban, mint bárki 93 alatt. Ha motivációhiánytól szenvedünk, elég végignézni ezt a videót, máris megjön a kedvünk az edzéshez!

Az időskori mozgás egyébként kifejezetten fontos, az orvosok szerint nincs értelme feladni az edzést, hiszen nincs olyan kor, amikor túl idősek lennénk hozzá. Nem is kell félni tőle, csak meg kell találni azt a mozgásformát, ami az egészségügyi állapotunknak megfelelő. A rendszeres testmozgás még időskorban is fejleszti az izmainkat, megakadályozza a csontritkulást, fejleszti az egyensúlyt és a mozgáskoordinációt, hozzásegít a jó közérzethez (elég megnézni a videón látható néni arckifejezését!), lassítja az öregedéssel járó memóriavesztést, és rengeteg olyan fájdalmon segíthet, amelyek különböző krónikus betegségekkel járnak.

Számos tévképzet létezik az időskori mozgásról, a legkomolyabb az, hogy 70 év felett már nem is érdemes belekezdeni, mert az időskori elgyengülés megállíthatatlan. Csakhogy léteznek olyan 70–80 évesek, akik maratonokat futnak, és testépítővé válnak. Bár erre azért nem feltétlenül biztatunk mindenkit, azt fontos megjegyezni, hogy a rendszeres testmozgás az öregedés negatív velejáróit gyakran mérsékli, mind a fizikai, mind a mentális síkon.

Szóval legyen ez a 93 éves néni a motiváció mindenki számára, hogy kezdjen el még ma mozogni – ha csak sétálni néhány kört a háztömb körül, akkor azt, már ennyi is sokat segíthet az egészségünk érdekében.