Egészség

Így dobjuk fel az unalmas zsírégető edzéseket

A zsírégető, vagyis kardióedzések nem túl izgalmasak – általában monoton, hosszú távú mozgásról van szó, ami arra jó, hogy az izomépítés mellett zsírt is égessünk a testünkről. De fel lehet őket turbózni úgy, hogy kicsit izgalmasabbak legyenek, és még mellette több zsírt is égessünk velük. Ezeket a tippeket érdemes megfogadni, ha már kicsit belefáradtunk a kardióedzéseink monotonitásába.

Futópadon

1. Az intervalledzés előnyei

Az intervalledzés alapja egy rövid ideig tartó intenzív mozgás, majd egy kis pihenés, és ezek ismétlése. A futópadon könnyedén végezhetünk intervallt úgy, hogy fél percig sprintelünk, majd fél percig gyalogolunk.

2. Adjunk hozzá súlyokat

Nem csak saját testsúllyal lehet futni – nyugodtan felcsatolhatunk kézi- és lábsúlyokat is, és csinálhatunk velük kitöréseket vagy felsőtestes gyakorlatokat. Ha a sima futás már snassz, ezzel megnehezíthetjük az edzést.

Fotó: Pixabay/CCO Public Domain

Fotó: Pixabay/CCO Public Domain

Lépcsőzőgépen

1. Növeljük a sebességet 

Kezdjük lassan, aztán fokozatosan emeljük a gyorsaságot. Az sem baj, ha a végén már felfelé kocogunk a lépcsőkön, a lényeg, hogy felpörgessük egy kicsit az unalmas lépcsőzést.

2. Lépdeljünk más irányba

Nemcsak egyenesen tudunk haladni a lépcsőzőgépen: álljunk féloldalasan, és szedjük így a fokokat, vagy forduljunk meg teljesen, és lépegessünk hátrafelé. Ez teljesen más izmainkat mozgatja meg, és egy kicsit izgalmasabbá is teszi az edzést.

Szobabiciklin

1. Kapcsoljunk rá az intenzitásra

A magas intenzitású edzések a biciklizésnél is működhetnek: tekerjünk rövidebb ideig, de akkor nagy sebességgel és minimális pihenéssel. Így a zsírégetésünk is felgyorsul, és hamarabb vége is van az egyébként unalmas biciklizésnek.

2. Erősödjön a felsőtestünk is

Vigyünk a biciklizésbe felsőtestgyakorlatokat is: hozzunk magunkkal kézisúlyzókat, és amikor unalmassá válik a tekerés, csináljunk gyakorlatokat velük. Így nemcsak kardiózunk, de az izmainkat is építjük, ami ugyanolyan fontos kellene, hogy legyen, mint a zsírégetés.