Egészség

4 módszer, amivel azonnal felturbózhatjuk az anyagcserénket

Az anyagcseréje mindenkinek más és más mértékben működik, ez nagyrészt a genetikán múlik, amivel semmit nem tudunk kezdeni. Csakhogy egy picit azért mégis befolyásolhatjuk, hogy éppen mennyi energiát tudunk hasznosítani, és mennyit égetünk el. Ezekkel a tippekkel azonnal felturbózhatjuk kicsit az anyagcserénket!

Együnk meleg reggelit!

A reggelizés fontos – ezt már mindenki tudja, hiszen ez üvölt minden egészséggel foglalkozó oldalról évek óta. Csakhogy egy lépéssel még tovább mehetünk, és tanácsolhatjuk azt is, hogy az anyagcserénk javítása érdekében lehetőleg meleg reggelit fogyasszunk: rántottát, főtt zabot vagy valami hasonlót. Ezzel egy kis lökést adhatunk az anyagcserénknek már a nap indításakor.

Aludjuk ki magunkat!

A kevés alvás az anyagcserénket is megviseli, és az is belezavarhat, ha összevissza variáljuk a lefekvési és kelési időt. Próbáljuk meg egy fix időponthoz tartani magunkat, és minél kevesebbet térjünk el tőle, csodát művelhet a belső rendszerünkkel!

Fotó: iStock.com/ValeriyLebedev

Fotó: iStock.com/ValeriyLebedev

Igyunk eleget!

Napi másfél-két liter víz a minimum, ami biztosítja, hogy megfelelően működjön az anyagcserénk. Nyáron könnyebb ezt fejben tartani, mint télen, de ilyenkor is nagyon kell figyelni, hogy az egészséges adag meglegyen. Próbáljuk meg valamilyen gyümölccsel feldobni a sima csapvizet, ha utóbbinak az ízét nem kedveljük annyira.

Együnk keményítőt!

A keményítőtartalmú ételektől, mint például a krumplitól, nagyon sokan tartunk – pedig megfelelően elkészítve kifejezetten egészségesek lehetnek. Fogyasszunk többet belőlük, keményítő van például a hüvelyesekben is. Ráadásul ha elegendő szénhidrátot fogyasztunk, az jelzi a szervezetünknek, hogy nem következik éhezéses időszak, nyugodtan égetheti a kalóriákat – így nem tartunk vissza annyi zsírt, mint egyébként.