Egészség

Szokatlan tünetek, amelyek magnéziumhiányra utalhatnak

A megfelelő magnéziumszint több szempontból is elengedhetetlen: az izmok és az idegek aktiválásához, a testünk energiaszintjéhez és a fehérjék, zsírok és szénhidrátok hatékony emésztéséhez. A magnéziumhiányt nehéz észrevenni, ezért is szokták gyakran „láthatatlan hiánynak” nevezni, ugyanis vérvizsgálat ritkán elegendő a kimutatásához – vannak azonban árulkodó jelek, amelyek az ásványi anyag pótlásának szükségére hívják fel a figyelmünket.

Egy 8000 főt vizsgáló brit kutatás megállapította, hogy a résztvevők 70%-a szenved magnéziumhiányban, amelynek következményei ronthatják az életminőséget. Ha az alábbi jeleket tapasztaljuk magunkon, érdemes elmennünk egy rutin kivizsgálásra, miközben a magnéziumban gazdag ételek fogyasztásával is enyhíthetjük a kellemetlenségeket – együnk tehát több barna rizst, babot, avokádót és étcsokoládét!

Migrén

A magnézium a hormonháztartásunk szabályozásában is szerpet játszik, és ha az egyensúly megborul, az egyéb kellemetlen tünetek mellett migrénes fejfájásokat is kiválthat.

Fotó: iStock.com/V_Sot

Fotó: iStock.com/V_Sot

Csokiéhség

Az ételek utáni sóvárgás általában valamilyen tápanyaghiányra hívja fel a figyelmet, és a csokiéhség ezek közül a magnéziumhiány piros lámpája. Szerencsére azonban pótolhatjuk is ezzel a finomsággal a fontos ásványi anyagot! Az étcsokoládéban ugyanis sok található belőle a legnagyobb örömünkre.

Izomgörcs

A magnézium a kalciummal karöltve az izommozgás szabályozásában is szerepet játszik, és ha előbbiből kevés, utóbbiból pedig sok van a szervezetünkben, az izomgörcsöt eredményezhet (főként a lábakban). De szemrángás is kísérheti az állapotot.

Bőrproblémák

A magnézium gyulladáscsökkentő hatású is, ezért ha nincs belőle elég a szervezetünkben, az bőrproblémákat is okozhat – pattanást, aknét, ekcémát vagy akár pikkelysömört.